30.11.21
Scenariusz zajęć Grupa „ Zuchy” 5-6 latki
Temat zajęć: Sól i węgiel
Przebieg zajęć:
Słuchanie wiersza Doroty Gellner W kopalni soli.
Wiecie, jak tu fajnie
W tej słonej kopalni?
Gdybym tutaj gotowała,
To bym sól pod ręką miała.
Sól pod ręką
I pod nogą
Na suficie ,
Pod podłogą…
Nigdy bym się nie nudziła
Bobym ciągle coś soliła.
Sól bym miała z każdej strony –
Dach nad głową posolony,
Słone ściany
I uliczki
Całkiem jak na dnie solniczki!
Rozmowa na temat kopalni soli.
– czy sól jest potrzebna?
– co by było gdyby, nie było soli?
– czy wiecie, w jaki sposób powstała sól?
Sól jest skałą osadową, która powstała przez odparowanie słonych jezior, zatok morskich lub lagun.
Wykonanie Kart pracy, cz.2,s.31
– obejrzyjcie zdjęcia z kopalni soli i z kopalni węgla kamiennego
– czym różnią się te kopalnie? Co mają wspólnego?
– rysujcie szlaczki po śladach, a potem samodzielnie.
Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze naśladujemy odgłosy
Dzieci wypowiadają powtarzające się słowa- najpierw z rodzicem, a potem same:
Dziś w kopalni straszny ruch,
świder warczy :tur,tur, tur
kilof stuka: buch,buch,buch,
górnik idzie: tup,tup,tup.
Głośno wzdycha :och, och,och
czasem kichnie jak na złość: aaaaaa psik
Ruszył pociąg: puf puf puf
węgiel wiezie: szur,szur ,szur
Górnik czasem pokasłuje: ho,ho,ho
I od pyłu pochrząkuje: he he he
Koniec pracy: stop stop stop
skaczmy w górę: hop,hop,hop
Dzisiaj to już wszystko. Teraz odpocznijcie „Zuszki”. Pozdrawiam serdecznie.
Dziękuję Rodzicom i Dzieciom za współpracę.
Miłego dnia!!!