Grupa „ Zuchy”- 5-6 latki
18.01.22
Scenariusz zajęć
Temat: Pory dnia
Poznawanie pór dnia i związanych z nimi posiłków na podstawie wiersza Doroty Gellner Podwieczorek w kolorowy wzorek
Dzisiaj będzie podwieczorek
w kolorowy, piękny wzorek.
Chleb nam pokroiła pani,
resztę już zrobimy sami.
Fiku-miku, fiku –miku
już jest obrus na stoliku!
Teraz szklanki i kubeczki,
talerzyki i łyżeczki.
Kilka małych filiżanek
I złotego soku dzbanek
Jest rzodkiewka i szczypiorek…
Będzie pyszny podwieczorek!
Podwieczorek, podwieczorek
w kolorowy, piękny wzorek.
Są kanapki w barwne łatki,
Na kubeczkach kwitną kwiatki…
Z talerzyka zszedł baranek,
Zjada kwiatki malowane.
Teraz wszystkich zapraszamy:
Babcie, dziadków, ciocie, mamy,
Koleżanki i kolegów –
I życzymy im smacznego!
Rozmowa na temat wiersza.
-kiedy jemy podwieczorek: przed obiadem czy po obiedzie?
– o jakiej porze dnia jemy w przedszkolu podwieczorek?
-jak nazywa się posiłek spożywany rano?
-o jakiej porze dnia jemy obiad?
– o jakiej porze dnia jemy kolację?
Zapoznanie z nazwami pór dnia
-Dzieci naśladują mycie się, ubieranie, jedzenie śniadania.
-Co robicie w południe w przedszkolu? Pokażcie.
Dzieci naśladują jedzenie obiadu.
– co robicie w przedszkolu popołudniu?
Dzieci naśladują różne zabawy.
– co robicie wieczorem w domu, zanim położycie się spać? Pokażcie.
Dzieci naśladują mycie się, jedzenie kolacji i kładzenie się spać.
Wymieńcie z rodzicem a potem samodzielnie nazwy pór dnia.
Dzieci mówią z rodzicem rano, południe, popołudnie i wieczór, a potem wymieniają nazwy samodzielnie.
Wykonanie karty pracy, cz.3, s.4
Przeczytajcie napisy z rodzicem. Powtórzcie je.
Narysujcie w ramkach pod napisami, co jedliście wczoraj: rano, w południe, po południu i wieczorem.
Wykonanie karty pracy, cz.3,s.5
– wskażcie obrazek przedstawiający dobrze przygotowane nakrycie stołu do posiłku.
– połączcie liniami zdjęcia, których nazwy się rymują.
To wszystko na dzisiaj Drogie Zuchy
Teraz sobie odpocznijcie
Rodzicom dziękuję za współpracę.
Pozdrawiam Kinga Pliczko