Grupa „ Zuchy”- 5-6 latki
24.01.22
Scenariusz zajęć
Temat: W świecie baśni
Zabawa – Porównania
– co jest wyższe: żyrafa czy krokodyl?
– co jest bardziej miękkie: kamień czy poduszka?
– co jest lżejsze: piórko czy kasztan?
– co jest głębsze: studnia czy rów?
– co jest cięższe: pies czy słoń?
– co jest szybsze antylopa czy żółw?
– co jest bardziej szorstkie: piasek czy lód?
– co jest bardziej lepkie: klej czy miód?
Słuchanie wiersza Marcina Przewoźniaka „Kłopoty w bibliotece”
Książkom w bibliotece
nudziło się tak dalece,
że ni z tego ni z owego
zaczęły grać w chowanego.
Calineczka się schowała
Za ogromny „Atlas ryb”.
Szuka Krasnal Hałabała,
gdzie się przed nim Piotruś skrył.
Tak się wszystkie wymieszały,
że ta pani w bluzce w prążki
chodzi tutaj już dzień cały,
nie znajdując żadnej książki.
Rozmowa na temat wiersza.
Co to jest biblioteka?
Czy ktoś z was był w bibliotece?
W co zaczęły grać książki?
Jacy bohaterowie książek są wymienieni w wierszu?
Gdzie schowała się Calineczka?
Kogo szukał krasnal Hałabała?
Czy ta gra w chowanego miała jakiś zły skutek?
Wprowadzenie literki (W)małej i wielkiej
Dzieci próbują podać przykłady imion rozpoczynających się głoską (W) ( Weronika, Wojtek, Waldek, Włodek, Wanda…)
Imiona dzielimy na sylaby Wal-dek, We-ro-ni-ka itd…
Próbujemy dzielić na głoski wyraz waga: w-a-g-a
( pamiętając że spółgłoski wymawiamy krótko, natomiast samogłoski możemy przeciągnąć( aby dzieci zapamiętały samogłoski mówimy wierszyk:
samogłoski wszystkie znamy
od początku zaczynamy: A,O,U,I,E,Y
Pamiętamy w książkach samogłoski zaznaczamy czerwonym kolorem, a spółgłoski niebieskim !!!
Wykonanie pracy w książkach:
Dzieci 5-letnie:
Biała książka – przygotowanie do czytania, pisania i liczenia s.30
– pokaz litery w, W drukowanej
– odczytanie wyrazu z rodzicem. Odszukanie na ostatniej karcie takiego samego wyrazu. Wycięcie go i przyklejenie na nim. Pokolorowanie rysunku.
Ozdabianie Liter w, W.
Odszukanie wśród podanych wyrazów wyrazu waga. Podkreślenie go. Policzenie podkreślonych wyrazów.
Powodzenia
A teraz dla Was 6 –latki
Litery i liczby s.51
Odczytanie wyrazu. Odszukanie wyrazu na skserowanej kartce i wklejenie go na wyraz w okienku.
Pokolorowanie kwadracików pod wyrazem odpowiednim kolorem ( niebieskie spółgłoski, czerwone samogłoski).
Odczytanie sylab
Odczytanie sylab i wyrazów
Pisanie liter w, W po śladach a potem samodzielnie.
Litery i liczby s.52
Połączenie nazw zwierząt z odpowiednimi zdjęciami. Wskazanie zdjęć przedstawiających ptaki.
Powodzenia!!!
Na koniec jeszcze jedno zadanie:
Wykonanie kart pracy,cz.3,s.10
Narysujcie drogę smoka wawelskiego do jego jamy.
To na dzisiaj wszystko Kochane dzieci.
We wtorek spotykamy się w przedszkolu.
Do zobaczenia i dziękuję za współpracę Kinga Pliczko