Scenariusz dla Zuchów 5-6 latki

sty 24, 2022

Grupa „ Zuchy”- 5-6 latki

24.01.22

Scenariusz zajęć

Temat: W świecie baśni

Zabawa – Porównania

– co jest wyższe: żyrafa czy krokodyl?

– co jest bardziej miękkie: kamień czy poduszka?

– co jest lżejsze: piórko czy kasztan?

– co jest głębsze: studnia czy rów?

– co jest cięższe: pies czy słoń?

– co jest  szybsze antylopa czy żółw?

– co jest bardziej szorstkie: piasek czy lód?

– co jest bardziej lepkie: klej czy miód?

Słuchanie  wiersza Marcina Przewoźniaka „Kłopoty w bibliotece”

Książkom w bibliotece

nudziło się tak dalece,

że ni z tego ni z owego

zaczęły grać w chowanego.

Calineczka się schowała

Za ogromny „Atlas ryb”.

Szuka Krasnal Hałabała,

gdzie się przed nim Piotruś skrył.

Tak się wszystkie wymieszały,

że ta pani w bluzce w prążki

chodzi tutaj już dzień cały,

nie znajdując żadnej książki.

Rozmowa na temat wiersza.

Co to jest biblioteka?

Czy ktoś z was był w bibliotece?

W co zaczęły grać książki?

Jacy bohaterowie książek są wymienieni w wierszu?

Gdzie schowała się Calineczka?

Kogo szukał krasnal Hałabała?

Czy ta gra w chowanego miała jakiś zły skutek?

Wprowadzenie literki (W)małej i wielkiej

Dzieci próbują podać przykłady imion rozpoczynających  się głoską  (W) ( Weronika, Wojtek, Waldek, Włodek, Wanda…)

Imiona dzielimy na sylaby Wal-dek, We-ro-ni-ka  itd…

Próbujemy dzielić na głoski wyraz waga: w-a-g-a

( pamiętając że spółgłoski wymawiamy krótko, natomiast  samogłoski możemy przeciągnąć( aby dzieci zapamiętały samogłoski mówimy wierszyk:

samogłoski wszystkie znamy

od początku zaczynamy: A,O,U,I,E,Y

Pamiętamy w książkach samogłoski zaznaczamy czerwonym kolorem, a spółgłoski  niebieskim !!!

Wykonanie pracy w książkach:

Dzieci 5-letnie:

Biała książka – przygotowanie do czytania, pisania i liczenia s.30

– pokaz litery w, W drukowanej

– odczytanie wyrazu z rodzicem. Odszukanie na ostatniej karcie takiego samego wyrazu. Wycięcie go i przyklejenie na nim. Pokolorowanie rysunku.

Ozdabianie  Liter w, W.

Odszukanie wśród podanych wyrazów wyrazu waga. Podkreślenie go. Policzenie podkreślonych wyrazów.

Powodzenia

A teraz dla Was 6 –latki

Litery i liczby s.51

Odczytanie wyrazu. Odszukanie wyrazu na skserowanej kartce i wklejenie go na wyraz w okienku.

Pokolorowanie kwadracików pod wyrazem odpowiednim kolorem ( niebieskie spółgłoski, czerwone samogłoski).

Odczytanie sylab

Odczytanie sylab i wyrazów

Pisanie liter w, W po śladach a potem samodzielnie.

Litery i liczby s.52

Połączenie nazw zwierząt z odpowiednimi zdjęciami. Wskazanie zdjęć przedstawiających ptaki.

Powodzenia!!!

Na koniec jeszcze jedno zadanie:

Wykonanie kart pracy,cz.3,s.10

Narysujcie drogę smoka wawelskiego do jego jamy.

To na dzisiaj wszystko Kochane dzieci.

We wtorek spotykamy się w przedszkolu.

Do zobaczenia i dziękuję za współpracę Kinga Pliczko