Grupa „ Zuchy”- 5-6 latki
19.01.22
Scenariusz zajęć
Temat: Jestem samodzielny w kuchni
Ćwiczenia artykulacyjne:
Dzieci naśladują odgłosy dochodzące z kuchni, stosując zmianę artykulacji,np.:
Szum wiatru za oknem-szszszszszszszszszszszszszszszsz…
Odgłos wody kapiącej z kranu- kap, kap, kap, kap…
Odgłos działającego miksera – iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii…
Odgłos gotującej się zupy – bul,bul, bul…
Odgłos krajania warzyw- trach, trach,trach…
Wykonanie karty pracy, cz.3s. 6
– narysujcie w każdej pętli garnki spełniające podane warunki odnośnie koloru, wielkości, wzoru i liczby.
Posłuchajcie słów piosenki i odpowiedzcie na pytania
1 Mam pomysł znakomity
na nasze apetyty
Zapraszam was do kuchni,
gdzie pachnie szarlotka
Idź mamo na wagary
zrobimy czary mary
a z czarów tych powstanie
pychotka –smakotka.
Ref. Pychotka smakotka,
smakotka – pychotka
dla miśka dla lalki i dla kotka
A jak się troszeczkę
lepiej postaramy
to będzie pychotka i dla mamy.
2.To mogą być ciasteczka
Kanapka jak łódeczka,
sałatka z niespodzianką
schowaną do środka
Bo tak najbardziej w świecie
smakuje wszystkim dzieciom
zrobiona własnoręcznie
pychotka- smakotka.
Ref: Pychotka – smakotka
Rozmowa na temat piosenki:
Czy piosenka ma refren?
Czy ma zwrotki?
Ile ma zwrotek?
Co to jest pychotka -smakotka?
Wyjaśnienie słów apetyt, wagary
Jaką smakotkę przygotowalibyście dla mamy i dla taty?
Wykonanie karty pracy,cz.3,s.7
Obejrzyjcie zdjęcia przygotowanych produktów. Powiedzcie co zrobiła z nich dziewczynka, a co zrobił chłopiec.
Odszukajcie w naklejkach zdjęcia potraw. Naklejcie je w odpowiednich ramkach.
Rysujcie szlaczki po śladach- a potem jeśli potraficie samodzielnie.
Powodzenia !!!
I jeśli macie ochotę to zachęcam do zrobienia pizzy z papieru i plasteliny.
Wytnijcie z papieru kółko, lub kwadrat lub prostokąt bądź trójkąt
z plasteliny naklejcie ser szynkę kukurydzę, to co lubicie. Kto ma ochotę się pochwalić czekam na zdjęcia.
Pozdrawiam Was Zuchy, i Rodzicom dziękuję za współpracę. Kinga Pliczko