Nauka zdalna 6-cio latki

kwi 13, 2021

  1. Wiersz: posłuchaj wiersza S. Karaszewskiego „Mój kolega komputer” (wiersz poniżej). Porozmawiaj z rodzicami o jego treści: Kto opowiada w wierszu o swoim komputerze? Jak wyglądał ten komputer? Co jest potrzebne żeby komputer działał? Dlaczego komputer był najlepszym kolegą? Co się stało gdy przestał działać? Jak myślisz, czy komputer może zastąpić prawdziwego kolegę lub koleżankę?
  2. Kącik komputerowy: poproś rodziców, by pokazali swój komputer (zestaw komputerowy): komputer, monitor, klawiaturę, myszkę, głośniki, drukarkę itp. Wiesz, że komputer służy nie tylko  do grania w gry, zastanów się, do czego jeszcze (praca, rozmowy video, wysyłanie wiadomości, oglądanie ciekawych programów przyrodniczych itp.). Wspólnie z rodzicami obejrzyj ciekawy film edukacyjny znaleziony w internecie.
  3. Przygotowanie do nauki czytania: korzystając z liter dostępnych w Wyprawce, układaj różne wyrazy (W nr 45 s. 109–118). Zacznij od krótkich, potem próbuj układać coraz dłuższe wyrazy, np. ul, but, nora, kamyk. Może uda Ci się ułożyć nazwę któregoś z poznanych urządzeń elektronicznych.
  4. Karta pracy: wykonaj zadania ze strony 4 i 5. Pracuj uważnie, głośno czytaj sylaby

i litery. (KP4 s. 4–5, zdjęcie)

  • Mowa: posłuchaj opisu kilku sytuacji i powiedz, co sądzisz o takim zachowaniu.  Podziel się swoimi przemyśleniami z rodzicami lub rodzeństwem. Porozmawiajcie o tych sytuacjach.

I. Dziecko gra na komputerze, przychodzi mama i woła na obiad, dziecko mówi: Zaraz, i dalej gra na komputerze, sytuacja powtarza się kilka razy: nawołuje tata, brat, dziecko ignoruje prośby i dalej gra.

II. Dziecko gra na komputerze, przychodzą koledzy i wszyscy razem wychodzą na podwórko, bawią się na powietrzu.

III. Nauczyciel zadaje dzieciom zadanie: poszukać informacji o życiu żab. Dzieci przychodzą do domu, zasiadają do komputera z mamą i szukają potrzebnych materiałów.

IV. Dziecko gra bardzo długo na komputerze, źle się czuje, boli je głowa, oczy. Idzie z rodzicem do okulisty.

  • Dla dziecka zainteresowanego poznawaniem liter – można wykonać zadania ze s. 82 – litera ż, Ż (KP4 s. 82)

Uwaga: można z dzieckiem określić zasady mądrego korzystania z komputera. Zapisać je na arkuszu szarego papieru, a dziecko dorysuje piktogramy według własnego pomysłu.

Przykłado­we zasady:

– Komputer/ Tablet  włącza tylko osoba dorosła.

– Czas poświęcony zabawie przy komputerze wynosi 15 minut.

– Przyjmujemy prawidłową postawę ciała podczas siedzenia przy komputerze.

– Utrzymujemy odpowiednią odległość oczu od monitora.

– Możemy grać tylko w gry przeznaczone dla dzieci.

– Nie wchodzimy na strony internetowe bez zgody i obecności rodziców. – Gdy jest ładna pogoda, wybieramy zabawy na świe­żym powietrzu, a nie na siedzenie przy komputerze.

Skip to content