Mowa: wybierz „w myślach” jedną porę roku, głośno powiedz, jaka pogoda jest charakterystyczna dla tej pory roku tak, żeby mama lub tata odgadli nazwę tej pory roku. Zamieńcie się rolami.
Plastyka: wykonaj ilustrację do wybranej pory roku. Obrazek możesz namalować lub wykleić z kolorowego papieru i gazet.
Puzzle obrazkowe: wykorzystaj wykonany wcześniej obrazek do zrobienia puzzli. Potnij go na 6 kawałków. Wymieszaj, a następnie ułóż puzzle. Gdy czynność ta wyda się za prosta, możesz każdy kawałek przeciąć jeszcze na pół i spróbować złożyć obrazek z mniejszych części.
Zegar: odszukaj w domu wszystkie zegary (wiszące, stojące, na rękę, na urządzeniach w pokojach i kuchni). Policz je. Powiedz, ile jest zegarów wskazówkowych, a ile elektronicznych. Nazwij wszystkie cyfry i liczby na zegarze. Odczytajcie wspólnie godzinę na zegarze wskazówkowym.
Karty pracy: wykonaj zadania na stronach 80 i 81. Pracuj uważnie. (KP6.3 s. 80─81, zdjęcie)
Kalendarz pogody: nie zapomnij o wypełnieniu kalendarza pogody.