- Origami: biedronka – przygotuj 3 duże kółka (średnica 15 cm) – 2 czerwone i 1 czarne, kilka małych czarnych kółek (średnica kółko 2 cm.) oraz 1 czarny prostokąt (20cmx10cm). Przyklej duże czarne kółko na prostokąt, żeby jego połowa wystawała poza prostokąt (to głowa biedronki), następnie złóż czerwone kółka na pół i również przyklej je na prostokącie, tak aby stykały się złożonymi brzegami i zachodziły trochę na główkę biedronki (to skrzydła biedronki). Małe czarne kropki przyklej na ruchomych skrzydełkach. Biedronka gotowa.
Można to zrobić też w inny sposób:
- Opowiedz rodzicom albo rodzeństwu o zaobserwowanych przez ciebie podczas spaceru oznakach wiosny. Jak ludzie przygotowują się do wiosny? Czy Twoja rodzina jakoś szczególnie przygotowuje się do tej pory roku?
- Nazwij proszę przedmioty i rośliny przedstawione na rysunkach pod tekstem na stronie 70. Jakie są ich funkcje i przeznaczenie? Przeczytajcie wspólnie z rodzicem krótki tekst na tej stronie 70. Następnie spróbuj sam przeczytać ten tekst a następnie pokoloruj obrazki, których nazwy, których nazwy wystąpiły w tekście. (KP3 s. 70)
- Matematyczne łamigłówki – wytycz trasę przez tabelę według wskazanego rytmicznego układu elementów. Pamiętacie nasze rytmy? To dokładnie tak samo!
- Przyklejanie w stawach żaby, w każdym stawie musi pływać co najmniej jedna żabka. Dorysuj nad każdym stawem tyle muszek, żeby każda żabka miała do zjedzenia po dwie muszki. Ile dorysowałeś muszek? Przelicz je na koniec, proszę. (KP3 s.71)
- Gimnastyka: weź kij od szczotki, spaceruj po pokoju, na sygnał: Pada deszcz! – podnieś kij nad głowę, naśladując trzymanie parasolki, z parasolem nad głową spaceruj na palcach, powtarzając rytmicznie „Kap, kap, kap…”. Powtórz zabawę kilka razy.