- Ćwiczenie aparatu mowy: powtórz pięć razy zaklęcia, które przyspieszą przyjście wiosny:
– Lelum Polelum
– Mele Pete De
– Ente Dente
– Tele Dele
- Mowa: porozmawiajcie o swoich skojarzeniach związanych z wiosną. Dokończcie zdanie: Wiosna kojarzy mi się z … .
- Internet: obejrzyjcie w internecie wiosenne kwiaty (krokusy, bratki, pierwiosnki, żonkile, tulipany).





- i dowiedzcie się, które z nich wyrastają z cebuli, a które z nasion. Jeśli możecie, to obejrzyjcie je w okolicznych ogródkach lub w sklepie ogrodniczym. Wskażcie elementy rośliny cebulowej: cebula, łodyga, liście, pąk, kwiat.
- Ćwiczenie ruchowe: stań prosto i wespnij się na palcach z jednoczesnym uniesieniem rąk nad głowę. Następnie wykonaj przysiad, obejmując rękami kolana. Ćwiczenie powtórz trzy razy.
- Karta pracy: wykonaj zadania na s. 50 (KP5.3 s. 50). Obejrzyjcie obrazkową instrukcję i załóżcie własną hodowlę rzeżuchy. Obserwujcie jej wzrost.
- Zabawa matematyczna: przygotuj dwie kartki w różnych kolorach, wytnij po śladzie kwiaty
z dużej karty grafomotorycznej z Wyprawki. Na jednej kartce ułóż 2 kwiatki, a na drugiej 5. Przelicz je i wskaż, gdzie jest więcej. Następnie dołóż tyle kwiatków, aby na obu kartkach było tyle samo elementów. Zabierz z jednej kartki 4 elementy i połóż je do drugiej. Przelicz, ile jest elementów na każdej kartce. Wskaż, gdzie jest mniej, a gdzie więcej (W. s. 153-154).
You must be logged in to post a comment.