- Zabawa badawcza: przygotujcie jajko i szklankę z wodą. Następnie wrzućcie jajko do środka
i zaobserwujcie pęcherzyki powietrza znajdujące się na powierzchni skorupki. Znaczą one,
że przez skorupkę przechodzi powietrze, a w przyszłości będzie mogło oddychać pisklę. Wyjmijcie jajo z wody, rozbijcie je na talerzyku i wskażcie jego elementy: żółtko, białko
i skorupkę.
- Mowa: poszukajcie odpowiedzi na pytania w internecie lub u innych domowników:
– Czy ze wszystkich jajek wykluje się pisklę? (z tych, w których jest zarodek)
– Jakie warunki musi mieć jajko, żeby wykluło się pisklę? (ciepło)
– Czym żywi się zarodek w jajku? (w jajku są zapasy pokarmu – żółtko)
– Do czego służy białko? (chroni zarodek przed wstrząsami)
- Zabawa ruchowa przy piosence: włączcie dowolną piosenkę o wiośnie; poruszajcie się w jej rytmie. Na pauzę w muzyce przyjmijcie pozę naśladującą charakterystyczne dla wiosny zwierzę, np.: bociana, jaskółkę, żabę, motyla, pszczołę, dżdżownicę. Zabawę powtórzcie kilka razy.
- Przygotowanie do czytania: spróbuj zaśpiewać kolejne sylaby na melodię „Wlazł kotek na płotek i mruga”, np.: ha-, ha-, ha-, he-, he-, he-, ho-, hu-, hy-. Odpowiedz: Czy znasz, jakiś wiosenny kwiat na głoskę h? Przyjrzyj się wielkiej literze „H” oraz małej literze „h” na s. 65
w „Kartach pracy”. Zwróć uwagę na różnice i podobieństwa w wyglądzie liter. Wymień litery podobne do „H” i „h” ( I, L, l, F, N, n, m). Wykonaj zadania na s. 65 (KP5.3 s. 65)
- Ćwiczenie grafomotoryczne: „rysuj” palcem po śladzie kolorowe wzorki, a następnie kredkami. Zachowaj kierunek kreślenia. (KP5.3 s. 72)