Kochani zaczynamy!
Na początek pobawimy się w minki – stańcie przed lustrem i pokazujcie różne minki: wesołe, smutne, złe czy też szalone. Drogi Rodzicu, poproś dziecko, aby je nazywało i określało emocje, które mogą towarzyszyć osobie w danej chwili.

A teraz troszkę matematyki!
– Wytnijcie z żółtej kartki 10 kół, z czerwonej 10 kwadratów, z zielonej 10 trójkątów. (niech dziecko nazwie wycięte figury geometryczne). Z włóczki uformujcie 3 okręgi. Rodzicu poproś dziecko, aby do pierwszego okręgu włożyło 3 koła, do drugiego 5 trójkątów. Zapytaj, gdzie jest więcej figur, a gdzie mniej. Co trzeba zrobić, żeby w każdym okręgu było ich tyle samo. (Zadanie można utrudnić, dokładając trzeci okrąg.)
– Do okręgów włóż kilka niedużych przedmiotów (np. 3 patyczki i nakrętka, 2 klocki i patyczek, 4 nakrętki i guzik), zadaniem dziecka jest wskazanie w każdym okręgu przedmiotu, który nie pasuje do pozostałych.

To teraz czas na Dyktando!
- „Dyktando”: dziecko układa przed sobą przedmioty wg kolejności podawanej przez rodzica, np. zielony patyczek, żółta nakrętka, czerwona nakrętka. (uwaga)
Albo inna wersja zabawy: dziecko umieszcza zabawki wg poleceń, np. Miś mieszka na parapecie. Pajac mieszka na półce obok czerwonego auta. (określanie położenia przedmiotów w przestrzeni)
Podobała Wam się zabawa?
To myślę, że na zakończenie dzisiejszych zajęć zaśpiewamy piosenkę i widzimy się jutro!
You must be logged in to post a comment.