Dzień PIZZY – relacja z wydarzenia…

20 stycznia 2022

Pizza… któż z nas nie lubi tych smacznych krążków… Lubią ją dorośli, a jeszcze bardziej dzieci. Dlatego też 19 stycznia obchodziliśmy w naszej grupie Dzień pizzy. Na początku dzieci dowiedziały się skąd pochodzi pizza, jakie są jej rodzaje, poznały etapy jej przygotowania. Wspólnie odkrywaliśmy zapach i smak składników, z których stworzymy naszą własną pizzę. Dzień pizzy stał się doskonałą okazją do doskonalenia i wzbogacania naszych umiejętności matematycznych: układaliśmy pizzowe puzzle, określaliśmy jakiego kształtu może być pizza, rozwiązywaliśmy zagadki, bawiliśmy się w zabawy naśladowcze. Następnie przenieśliśmy się do prawdziwej włoskiej pizzerii, gdzie staliśmy się kelnerami niosącymi tacę z pizzą jedną ręką. Wspólnie ze smerfami i Łasuchem wyśpiewaliśmy się i wytańczyliśmy, co nie miara. Nie umknęła naszej uwadze również wielka materiałowa pizza, która dostarczyła nam mnóstwo radości i zabawy. Dzieci przeżywały dzień pizzy wielozmysłowo. Nie tylko smakując przepyszną pizzę…Kolejnym etapem naszych działań była zabawa w dostawców pizzy. Zadaniem dzieci było dostarczenie koledze/koleżance pizzy… oczywiście nie było to takie łatwe…. Aby dojść do kolegi/koleżanki należało pokonać pizzowy tor przeszkód, który stanowił sensoryczną ścieżkę i pozwolił dzieciom stąpać po różnych materiałach, rozwijając przy tym ich dotykową wyobraźnię. Dodatkowo, aby poprawnie pokonać tor z pizzą w ręku trzeba było być niezwykle skupionym, aby utrzymać równowagę. Wszystkie pizze zostały dostarczone! Dzieciakom należą się ogromne brawa!!! Oczywiście punktem kulminacyjnym programu było wykonanie pizzy. To właśnie wtedy nasze dzieciaczki założyły czapki kucharskie i zabrały się do pracy, jak prawdziwi włoscy kucharze!!! Efektem ich pracy była pyszna pizza, którą później wszyscy zjedliśmy z uśmiechem na twarzy! Dzień pizzy upłynął nam w miłej i radosnej atmosferze. Zapraszam do galerii zdjęć i obejrzenia filmu.

Inne artykuły z tej kategorii:

Język angielski „Motylki” – maj (tydzień 4)

Język angielski „Motylki” – maj (tydzień 4)

Temat: "Brown Bear, Brown Bear, What Do You See?" (Brązowy niedźwiedziu, brązowy niedźwiedziu, co widzisz?) piosenka ''My Teddy Bear" Reader's Corner - "Brown Bear, Brown Bear, What Do You See?" by Eric Carle and Bill Martin Jr (zapoznanie się ze słownictwem,...

czytaj dalej
Skip to content