- Marsz po kole woreczkiem, dziecko daje woreczek na głowę i idzie z nim starając się, by nie spadł na podłogę.
- „Bocian” – zabawa z elementami równowagi, dziecko kładzie woreczek raz na prawym, raz na lewym kolanie, ręce-ramiona w bok z utrzymaniem równowagi.
- „Piesek” – zabawa na czworakach, dziecko wkłada woreczek pod kolano, opiera dłonie o podłogę, poruszając się skacząc na jednej nodze
- „Broda” – dziecko siedzi na podłodze w siadzie skrzyżnym, woreczek trzymaj pod brodą, wyrzucając woreczek robiąc skłon w przód nie odrywając pośladków od podłogi.
- „Hop do góry” – dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, podrzuca woreczek do góry jedną ręką i łapie go drugą – powtarzamy ćwiczenia kilkakrotnie.
- „Mostek” – dziecko wykonuje leżenie tyłem, woreczek trzyma w jednej ręce, unosi pośladki i przesuwa woreczek do drugiej reki, opuszczając pośladki.
- „Pomyśl i zrób” – dziecko otrzymuje polecenie i wymyśla sposób jego wykonania, np. na podłodze ma znaleźć się: 1 noga i woreczek, 2 nogi i ręka, 2 ręce i 1 noga itp.
- „Balonik” – dziecko wykonuje leżenie tyłem, woreczek kładzie na brzuchu. Wykonuje wdech nosem, aby woreczek uniósł się w górę i wydech ustami, by woreczek opadł.
- „Marsz po kole” – nogi wysoko, ręce swobodnie, palce rąk złączone, z uśmiechem na twarzy.
Wyostrzcie słuch, bo teraz będzie czas na pogodowe zagadki
– Waszym zadaniem będzie rozpoznawanie odgłosów pewnych zjawisk atmosferycznych i nazwanie usłyszanych dźwięków:
http://scholaris.pl/resources/run/id/49343
Mamy nadzieję, że wszystkim się udało . Spróbujcie teraz odtworzyć podane zjawiska atmosferyczne za pomocą odpowiednich wyrazów dźwiękonaśladowczych: „kap”, „chlap”, „fiu”, „wiu”, „łup”, „skrzyp”, „pac”, „puk” itp.