Życie pod wodą

8 czerwca 2020

Morze, rzeka , jezioro

Witajcie Kochani, w tym tygodniu będziemy rozmawiać o podwodnym świecie. Poznacie jego mieszkańców i jakie skarby można tam znaleźć.

Kto życzenia do rybki złotej ma, nich siada tak, jak ja. Dzieci wypowiadają swoje życzenia do złotej rybki,

W MORSKICH GŁĘBINACH – słuchanie opowiadania czytanego przez rodzica.

Nazywam się Gwiazda. a właściwie, to Rozgwiazda. Ale po co te Roz-? Wolę być Gwiazdą. Leżę sobie na miękkim piasku, na dnie morza. Nade mną i dookoła mnie pływają różne zwierzęta morskie. Patrzą i podziwia-ją. Bo ja jestem Gwiazda. Czasami się nudzę, patrzę w niebo i chciałabym być małą gwiazdką na niebie, Ale to tak wysoko! i kto by mnie tam podziwiał? Właściwie, to mam fajne życie. O! Płynie ośmiornica. Hej, hej nie łaskocz mnie! Ale ma długie ramiona! Panie krabie, panie krabie czy mogę pojechać na pana grzbiecie do tamtych wodorostów? Dziękuję za podróż. Och, czemu tu tak ciemno?! Nic nie widać! O! To wielkie zęby! To rekin! Muszę się schować. Jak dobrze, że jestem koło wodorostów.

W morskich głębinach – rozmowa w oparciu o opowiadanie i wymyślanie jego dalszego ciągu – kształcenie poprawnej aktywności językowej zgodnej z podanym tematem; rozwijanie wyobraźni.

Rodzic zadaje pytania odnoszące się do opowiadania

O kim jest opowiadanie?

Gdzie się znajduje rozgwiazda?

Jaka jest rozgwiazda?

Jakie inne zwierzęta żyją w morzu?

co one robią, jak się zachowują?

Rodzic proponuje, aby dzieci wymyśliły dalszy ciąg opowiadania, co może się wydarzyć, czy rozgwiazdę spotka jakaś przygoda, znajdzie się w innym miejscu itp. Zapisane wypowiedzi umieszcza w kąciku dla rodziców.

Poznajcie mieszkańców podwodnego świata:

Posłuchajcie piosenki Podwodny świat

Morskie fale – rysowanie przy muzyce

Dzieci maszerują przy muzyce, po obwodzie koła. na przerwę w muzyce każde dziecko rysuje pastelem, linie faliste na szarym arkuszu leżącym w środku koła. Pracę zostawiamy na zajęcia plastyczne.

 Zabawa ze sznurkami: Rekin oznajmia, że wypuści Złotą Rybkę, pod warunkiem, że dzieci wykonają określone zadania:

  • położą sznurek przed sobą,
  • położą sznurek za sobą,  
  • nad głową
  • przełożą sznurek pod nogą,
  • odwzorują ze sznurka figurę przedstawioną na planszy. Po ułożeniu dzieci wodzą palcem po sznurku, nazywają znane figury.

Doświadczenie: Ocean w butelce
Materiały:
• przezroczysta plastikowa butelka z zakrętką o pojemności min. 1 litra, oczyszczona z etykiet
• woda
• atrament lub niebieski barwnik spożywczy
• olej jadalny
• opcjonalnie również muszelki, figurki rybek, kamyki, piasek
Nalejcie proszę  wodę do połowy butelki, następnie dodajcie kilka kropel atramentu lub wsypcie szczyptę barwnika – do uzyskania niebieskiego koloru. Można włożyć do butelki kamyki, muszle, figurki rybek, wsypać piasek. Następnie wlejcie Państwo z dzieckiem do butelki olej, aż po samą nakrętkę. Zakręćcie bardzo mocno korek. Trzymając butelkę poziomo obiema rękami, niech dziecko przechyla lekko butelkę raz z jednej, raz z drugiej strony, naśladując poruszanie się fal oceanicznych. Ponieważ ciecze mają różną gęstość i nie mieszają się, powstają efektowne fale z bąbelkami .

Karty pracy:

Policz wszystkich mieszkańców podwodnego świata , a w puste pola narysuj odpowiednią ilość kresek

Inne artykuły z tej kategorii:

Skip to content