Wspólne zabawy” – zabawy i ćwiczenia poranne

29 czerwca 2020

„Prawa noga, lewa noga”

– Dzieci maszerują po sali. na sygnał zatrzymują się i stają na prawej nodze, druga jest podniesiona i zgięta w tył. na drugi sygnał stają na lewej nodze

 „Poszukaj pary”

 – Dzieci biegają swobodnie po sali. na hasło „pary” – dzieci dobierają się w pary i maszerują po obwodzie koła.

 „Wiosenne słońce”

 – Dzieci siedzą na dywanie, nogi są wyprostowane. Podnoszą do góry jedną nogę (raz prawą, raz lewą) i rysują w powietrzu słońce.

 „Deszczowy dzień”

– Dzieci stoją w rozsypce. na hasło „pada deszcz”, chodzą po sali, trzymają dłonie nad głową tworząc parasolkę. Gdy usłyszą hasło „kałuża”, wykonują skoki z nogi na nogę.

 „Zabawa logorytmiczna”

 – Dzieci wypowiadają rytmicznie rymowankę. na słowa: „dotyk, węchy wzrok, słuch, smak” – pokazują część ciała odpowiadającą konkretnemu zmysłowi.

Pięć zmysłów mamy i dobrze je znamy.

Dotyk, węch, wzrok, słuch, smak.

Każde dziecko mówi tak:

Pięć zmysłów mamy i dobrze je znamy:

 Dotyk…

Inne artykuły z tej kategorii:

Ćwiczenia w kartach pracy

Ćwiczenia w kartach pracy

Przeczytaj samodzielnie lub z pomocą nauczyciela. To Zenek i Tola. A to wspaniały zamek. Zenek robi babki z piasku.  A Tola kopie dołki. Tu stoi parasol. On jest ładny i kolorowy. A tam ogromna woda, ptaki, wyspa i palmy. A to co? to statek piracki.  On...

czytaj dalej
Skip to content