Wrzuć piłeczki do pudełka

20 maja 2020

W dzisiejszej zabawie pojawia się element zaskoczenia. Na początku dziecko dziwi się, gdy z pudła, przez otwarte dno, wypada masa piłeczek. Nawet, gdy przyzwyczai się do tego, oczekiwanie na kolejną rundę będzie mu sprawiać dużą przyjemność.

Co przygotować?

Kartonowe pudło średniej wielkości, kilka piłeczek (mogą być samodzielnie wykonane z gazety) – jeśli w grze uczestniczy kilkoro dzieci to przynajmniej po dwie piłeczki dla każdego gracza

Z kawałków gazety zróbcie kulki – należy zgnieść kawałek gazety i zrobić z niego kulkę. Następnie owiń kulki taśmą klejącą – wtedy nie zmienią kształtu.

Jak się bawić?

Zdejmij taśmę z dolnych klap pudełka i luźno je zamknij. Otwórz górne klapy. Postaw otwarte pudło na podłodze.

Śpiewajcie podane poniżej słowa do melodii piosenki „Krasnoludki”. Jednocześnie wrzucajcie piłeczki do pudła. Pozwól dziecku stanąć tak blisko lub tak daleko (w zależności od potrzeby), żeby mogło trafić do celu.

Wrzuć piłeczki do pudełka,

Właśnie tak, właśnie tak!

Gdzie zniknęły, gdzie zniknęły?

Sprawdź to sam, sprawdź to sam!

Kiedy wszystkie piłeczki znajdą się w środku, zapytaj dziecko: „Gdzie są piłeczki? Czy są przed pudełkiem? (wyraźnie przyjrzyj się, czy ich tam nie ma). W razie potrzeby można dziecku podpowiedzieć: „Nie”. Pytaj dalej: „Czy są obok pudełka?”, zaglądając z jednej i z drugiej strony. Dziecko odpowie: „Nie” Zadawaj kolejne pytania: „Czy są za pudełkiem?” Dziecko znów mówi: „Nie” Wreszcie zapytaj: „Czy są w pudełku?” W tym momencie podnieś pudełko, żeby wszystkie piłeczki spadły na podłogę. Jeżeli nie wypadną od razu, potrząśnij pudełkiem. Tym razem odpowiedź brzmi: „Tak”

Następnie poproś dziecko, żeby pozbierało piłeczki. Znów postaw pudło na podłodze. Pamiętaj, że klapy na dnie mają być tylko luźno przymknięte. Powtórzcie zabawę kilka razy.

Mała zmiana

>Wymieniaj pudełka na coraz mniejsze, żeby dziecko ćwiczyło oko – ręka.

>Przesuwaj pudełko coraz dalej od linii, na której stoi dziecko (można ją zaznaczyć kawałkiem sznurka lub taśmy malarskiej). Im dalej do celu, tym trudniej

>Użyjcie innych przedmiotów do rzucania, na przykład: woreczków z fasolą, piłek do ping-ponga, zwiniętych skarpetek.

W tej zabawie dziecko ćwiczy koordynację oko – ręka oraz poznaje znaczenie słów, takich jak: „przed”, „za”, „w”, „obok”. Ważniejsze jest jednak, że doświadcza ono zaskakującej sytuacji. Niespodzianka jest w tej zabawie przyjemna, dzięki czemu dziecko dowiaduje się, że zaskakujące sytuacje mogą być pozytywnym doświadczeniem.

Inne artykuły z tej kategorii:

Pieczątki

Pieczątki

Ta zabawa uczy samoorganizacji i planowania czynności, umiejętności ważnych dla samodzielnego nabywania wiedzy, indywidualnej zabawy i wykonywania zadań. Jeśli wykorzystujemy różne sposoby zabawy, dziecko uczy się elastyczności w ustalaniu reguł. Poprzez zabawę...

czytaj dalej
Bezpieczne wakacje

Bezpieczne wakacje

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM Wszystkim Rodzicom składamy najserdeczniejsze podziękowania za całoroczną współpracę i życzymy,  by okres wakacyjny był czasem odpoczynku i radości. Z okazji wakacji życzymy wszystkim dzieciom bezpiecznych i ...

czytaj dalej
Ładowanie wagoników

Ładowanie wagoników

Zapraszam Was do zabawy rozwijającej rozumienie mowy oraz umiejętność planowania działania. Dziecko podczas tej zabawy uczy się realizacji zadania złożonego z kilku działań, podczas których ważna jest współpraca z drugą osobą. Co przygotować? Kilka pojemników (np....

czytaj dalej
Skip to content