Wprowadzenie litery F dużej i małej, drukowanej i pisanej na podstawie wyrazu flet

18 maja 2020

W poniedziałki poznajemy zazwyczaj nową literę. Dziś poznamy literkę  „f” na podstawie wyrazu flet.

Wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „f”.

Karta pracy, cz. 4, s. 26.

Dzieci oglądają ilustrację i wymieniają nazwy zawierające głoskę f: flagi, farby, fioletowy, kaloryfer, fabryka, fiołki, fotel.

Wyeksponowanie wyrazu podstawowego – „flet”

Analiza i synteza słuchowa wyrazu „flet”.

– Wybrzmiewanie sylab i głosek

. – Wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem.

 – Wypowiadanie kolejnych głosek wyrazu flaga.

 – Liczenie głosek w wyrazie flaga.

Określenie położenia głoski odpowiadającej literze „f”.

 – Podawanie wyrazów z głoską f w nagłosie (fotel, fala, futro),

 śródgłosie (mikrofon, rafa, kufer),

wygłosie (kilof, autograf, paragraf).

 – Określenie rodzaju głoski f (spółgłoska).

 – Wybrzmiewanie sylab w wyrazie połączone z tupaniem, uderzaniem o uda

Prezentacja litery „f” drukowanej i pisanej – małej i wielkiej.

– Pokaz litery f z alfabetu demonstracyjnego (znajduje się poniżej) .

Demonstracja litery „f” pisanej małej i wielkiej – porównanie jej z literą drukowaną.

 – Pokaz pisania litery f, F bez liniatury

– zwrócenie uwagi na kierunek pisania.

 – Omówienie miejsca zapisu litery f małej i wielkiej w liniaturze.

 – Analiza kształtu litery f, F.

 – Ćwiczenia ręki przygotowujące do pisania

– zaciskanie pięści, prostowanie palców, naśladowanie gry na pianinie, klaskanie.

Inne artykuły z tej kategorii:

UWAGA!

UWAGA!

DRODZY RODZICE. SERDECZNIE ZAPRASZAM NA ZEBRANIE GRUPOWE, KTÓRE ODBĘDZIE SIĘ DNIA 3.09 (CZWARTEK) O GODZINIE 17:00 W SALI STARSZAKÓW. W ZEBRANIU MOŻE UCZESTNICZYĆ PO JEDNYM RODZICU (OPIEKUNIE) DO JEDNEGO DZIECKA. PODCZAS SPOTKANIA OBOWIĄZUJE MASECZKA ZASŁANIAJĄCA USTA...

czytaj dalej
Skip to content