Jak możemy zmierzy objętość wody? – zabawa badawcza
Prezentujemy dzieciom naczynia i różnej objętości: litrowa butelka, półlitrowa butelka, litrowy słoik, szklanka.
– proszę wodę z litrowej butelki przelać do szklanek – dzieci liczą ile szklanek napełniono wodą z litrowej butelki
– proszę wodę z dwóch szklanek przelać do butelki litrowej, a z kolejnych dwóch szklanek do butelki półlitrowej – dzieci porównują zawartość obu butelek
– proszę wodę z butelki półlitrowej przelać do drugiej butelki litrowej – dzieci porównują zawartość obu butelek
– jedna butelka półlitrowa stoi, a druga leży na stole – dzieci obserwują je i oceniają, czy w butelkach jest tyle samo wody, czy w którejś z nich jest więcej lub mniej wody. Stwierdzają, że położenie butelek nie zmienia objętości wody
– proszę wlać cztery szklanki wody do butelki litrowej i cztery szklanki wody do słoika litrowego – dzieci porównują zawartość obu naczyń