Wizyta Pani Wiosny

30 marca 2020

1. Dzisiejsze zajęcia związane będą z panującą porą roku. Ale zanim przystąpimy do zajęć, poproście Rodzica o wydrukowanie literek i obrazków. Następnie literki należy pociąć na 6 prostokątów, a rysunki tak, aby otrzymać 4 obrazki.

Nasze zajęcia związane będą z panującą porą roku. Czy wiecie jaka to pora roku?

Jestem pewna ,że wszystkie odgadłyście prawidłowo.

A teraz podzielcie wyraz „wiosna” na sylaby a następnie na głoski.

Ułóżcie wyraz wiosna z dużych liter (wcześniej wyciętych)

W I O S N A

2. Wizyta Pani Wiosny słuchanie opowiadania

Zima chyba już długo nie będzie królować. Dzisiaj z rana zjawił się długo oczekiwany gość. Pani Wiosna postanowiła zająć miejsce swojej siostry Zimy. Najpierw odwiedziła śniegowego bałwanka. Dotknęła go delikatnie i coś szepnęła mu do ucha. Bałwanek zasmucił się i zaczął się topić. – nie smuć się bałwanku – powiedziała Wiosna – popłyniesz razem z krą lodową tam, gdzie jest mróz i śnieg. Pomachała mu na pożegnanie i poszła szukać kwiatów. Pierwsze wychyliły się ze śniegu przebiśniegi.

– Wstawać śpiochy – powiedziała Wiosna – wszyscy już na was czekają. Przebiśniegi nieśmiało podniosły swoje główki i spojrzały w stronę słońca. Rosnąca nieopodal wierzba z niecierpliwością czekała na odwiedziny Wiosny. Dotyk Wiosny sprawił, że na wierzbie pojawiły się małe, szare kuleczki. – Czas rozkwitnąć – pomyślała wierzba. Wszyscy czekają na moje bazie. A Wiosna poszła dalej. na jasnym niebie pojawiły się piękne bociany. Wróciły do swoich gniazd z dalekiej podróży. Chyba mogę iść dalej – pomyślała wiosna. Inne kwiaty i zwierzęta też na mnie czekają.

Rozmowa na podstawie opowiadania.

– Czyje miejsce zajęła Pani Wiosna?

– Kogo najpierw odwiedziła Pani Wiosna?

– Co stało się z bałwankiem gdy Wiosna go dotknęła?

– Dokąd popłynął bałwanek?

– Co pojawiło się na wierzbie gdy dotknęła ją Wiosna?

– Jakie ptaki powitała Wiosna?

– Jakie kwiaty obudziła Wiosna?

3. Zabawa „ Pomieszane pory roku”

Rodzic układa przed dzieckiem ilustracje przedstawiające pory roku. Dzieci nazywają je i układają we właściwej kolejności począwszy od obecnej pory.
Zwrócenie uwagi dzieciom na cykliczność występowania pór roku, podkreślenie, że bez względu na pogodę , pory roku występują zawsze w tej samej kolejności.

4. Wspólne zaśpiewanie piosenki pt. „Wiosna, wiosna” połączone z ruchem. Będą potrzebne dwie chustki do zabawy.
https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

„Wiosna, wiosna” 

Wiosna, wiosna urodziły się motyle, wiosna, wiosna tęczą wita nas,
wiosna, wiosna przyleciało ptaków tyle,
wiosna, wiosna to słoneczny czas.

Ref: (dowolne improwizacje ruchowe dzieci przy muzyce)

Wiosna, wiosna urodziły się motyle, wiosna, wiosna tęczą wita nas,
wiosna, wiosna przyleciało ptaków tyle,
wiosna, wiosna to słoneczny czas.

5. Praca – Wiosna zaprosi nas na pewno na wiosenne spacery i wycieczki. Co zabrać na wiosenną wycieczkę, co się nam przyda?


Wyszukiwanie odpowiednich napisów spośród wyrazów umieszczonych

5. Praca – Wiosna zaprosi nas na pewno na wiosenne spacery i wycieczki. Co zabrać na wiosenną wycieczkę, co się nam przyda?


Wyszukiwanie odpowiednich napisów spośród wyrazów umieszczonych poniżej. Z podanego zestawu wyrazów podkreśl te, które przydadzą nam się na wiosenny spacer czy wycieczkę.

lornetka, kanapki, okulary, rower, napoje,  narty, klapki, kurtka, sanki, parasol, wiatr, dobra pogoda, słonko, dobre buty.

(głośne odczytanie wyrazów)

Inne artykuły z tej kategorii:

Skip to content