Witam was drogie dzieci po długiej przerwie.
Myślę, żeście wypoczęły i macie ochotę do dalszej zabawy. W tym tygodniu zapraszam wszystkich do wiosennego ogródka; można tam spędzić wolny czas i dobrze się bawić. Będziemy ogrodnikami. Zapraszam do wysłuchania wiersza
I.Salach – „Ogrodnicy”
Idą, idą ogrodnicy.Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej!
Będą spulchniać ziemię, aby lekko było jej.
Puk, puk, puk łopatką.
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki
na nasze grządeczki.
Odpowiedzcie proszę na pytania: * Czy potrafisz powiedzieć, jakich narzędzi potrzebuje ogrodnik i do czego one służą? (grabki, łopatka, konewka). Dzisiaj zasadzimy różę. Zabawa ze śpiewem: „Stoi różyczka” – Stoi różyczka w czerwonym wieńcu, my się kłaniamy jako książęciu. Ty, różyczko dobrze wiesz, dobrze wiesz, dobrze wiesz, kogo kochasz, tego bierz, tego bierz, tego bierz. Naucz się śpiewać tej piosenki a jak się spotkamy w przedszkolu, to się razem zabawimy. Pokoloruj ogrodnika i małych ogrodniczków. Do zobaczenia jutro!
- O kim był wierszyk?
- Co nieśli ogrodnicy?
- Jak pukali łopatkami?
- Jak szurali grabkami?
- Na co tryskała woda z konewki?
Zabawa dydaktyczna: „Zgadnij, co robi ogrodnik?” – naśladuj czynności wykonywane przez ogrodnika w ogrodzie: kopanie ziemi, grabienie, sianie nasion, podlewanie. Poproś mamę lub tatę o wykonanie tych czynności a ty spróbuj je naśladować. Jeśli zabawa wam się spodoba, można zamienić się rolami. Jak będziecie dbać o ogródek, to wyrosną wam piękne kwiaty.
Dzisiaj zasadzimy różę. Zabawa ze śpiewem: „Stoi różyczka” – Stoi różyczka w czerwonym wieńcu, my się kłaniamy jako książęciu. Ty, różyczko dobrze wiesz, dobrze wiesz, dobrze wiesz, kogo kochasz, tego bierz, tego bierz, tego bierz. Naucz się śpiewać tej piosenki a jak się spotkamy w przedszkolu, to się razem zabawimy.
Pokoloruj ogrodnika i małych ogrodniczków.
Do zobaczenia jutro!