Wiatr i deszcz

25 marca 2020

Witam Was moi Kochani

Dzisiaj dzieci zapoznają się z nazwami rodzajów wiatru oraz pozytywnymi i negatywnymi skutkami działania wiatru

Zabawa ruchowa

W Chmurkowie – zabawa z wykorzystaniem makulatury

Gazety to chmurki. Stoimy i lekko poruszamy gazetami, trzymając je wysoko nad głową.- Wieje wiatr. Machamy gazetą, trzymając ja w jednej ręce.- Zaczął padać deszcz. Trzymając gazetę w jednej ręce, uderzamy w nią palcami drugiej. – Gazety, to parasole. z wysokim unoszeniem kolan maszerujemy po sali i jedną ręką trzymamy gazetę nad głową.- Napadało mnóstwo deszczu. Teraz nasze gazety są kałużami. Kładzie-my je na podłodze i wskakujemy do kałuży. Podskakujemy.- Deszcz przestał padać, świeci słońce. Gazeta staje się słońcem. Trzymamy ją oburącz, wysoko nad głową i wesoło przeskakujemy z nogi na nogę, po całej sali. – Odkładamy gazety do pojemnika .

Jestem wiatrem – zabawa bieżna Dzieci stoją w luźnej gromadzie, a na hasło rodzica: „wiatr” rozbiegają się na przestrzeni określonej przez rodzica, na hasło „słońce” dzieci zatrzymują się z rękoma uniesionymi ku górze, jak „świeci słońce”. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Jaki jest wiatr? – zabawa słowna – wzbogacanie słownictwa o zdrobnienia, zgrubienia, zapoznanie z nazwami rodzajów wiatru oraz pozytywnymi i negatywnymi skutkami działania wiatru. Rodzic pyta dzieci jaki wiatr lubią: lekki, silny, zimny i jak można nazwać taki wiatr: miły, lekki wiaterek, silny, zimny – wietrzysko, łamiący konary drzew – wichura itp ..( wiatr,, dobry”:  popycha żaglówkę, porusza wiatrak, unosi latawiec, unosi balon;,, zły” wiatr: zrywa dach z domu, zrywa kapelusz z głowy człowieka, łamie gałęzie na drzewie).

Aby przedszkolaki zrozumiały ,jakie zjawiska pogodowe zachodzą w przyrodzie, zachęcam do obejrzenia programu dla dzieci w TVP : Domisie : Dobry i zły wiatr. Życzę przyjemnego oglądania!

Inne artykuły z tej kategorii:

Skip to content