„Śniadanie Julka i Jagody” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej. Wprowadzenie litery „j,J”

6 kwietnia 2020

PROPOZYCJE ZABAW RUCHOWYCH

  1. Zabawy i ćwiczenia

„Bociany na łące” – Dzieci chodzą po sali wysoko unosząc do góry nogi, ręce mają wyciągnięte w bok. Co jakiś czas zatrzymują się i stoją na jednej nodze.

„Głodne wróbelki” – Dzieci poruszają się swobodnie po sali, na hasło „śniadanie” – kucają i stukają palcem wskazującym w podłogę.

„Wspólne ćwiczenia” – Dzieci powtarzają tekst, a następnie w parach z rodzicem wykonują wymyślone przez siebie ćwiczenie. „Ćwiczymy w parach raz, dwa, trzy Ćwiczę ja i ćwiczysz ty”.

  • „Śniadanie Julka i Jagody” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej. Wprowadzenie litery „j,J”

Rodzice Julka i Jagody hodują krowy i kury. Kury znoszą jajka, a krowy dają pyszne, zdrowe mleko. Julek i Jagoda jedzą śniadanie. Mama przygotowała Julkowi jajka. Mówi, że zniosła je jego ulubiona kura Jarzębatka. Siostra Julka ma jogurt. Bardzo lubi jogurty, a szczególnie te, które mają smak jagodowy. Jajka i przetwory mleczne są zdrowe. A Julek mówi, że są smakowite.

 Rozmowa na temat opowiadania.

– Jakie zwierzęta hodują rodzice Julka i Jagody?

– Kto znosi jajka? – Skąd bierze się mleko?

 – Co mama przygotowała Julkowi na śniadanie?

 – Jaka kura zniosła jajko? – Co na śniadanie je Julka?

– Jakie jogurty najbardziej lubi Jagoda?

– Co o jajkach i przetworach mlecznych mówi Julek?

3. Wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „j”. Dzieci oglądają ilustrację i wymieniają nazwy zawierające głoskę j: jogurt jagodowy, jajka, Julek,

4.Wyeksponowanie wyrazu podstawowego – „jajko” oraz obrazka przedstawiającego jajko.

Analiza i synteza słuchowa wyrazu „jajko”.

 – Wybrzmiewanie sylab i głosek.

 – Wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem.

 – Wypowiadanie kolejnych głosek wyrazu jajko.

 – Liczenie głosek w wyrazie jajko.

jajko

jaj – ko

j-a-j-k-o

5. Demonstracja litery „j” pisanej małej i wielkiej – porównanie jej z literą drukowaną. – Pokaz pisania litery j, J bez liniatury – zwrócenie uwagi na kierunek pisania.

Nauka pisania litery „j”, „J”.

 – Ćwiczenia w pisaniu litery j, J palcem w powietrzu, na dywanie, na blacie stolika.

6. Jak jajeczko – zabawa ruchowa przy muzyce

Dzieci przy skocznej muzyce turlają się po dywanie w różne strony. Gdy muzyka milknie dzieci zmieniają się w jajka.

7. Ćwiczenia w czytaniu tekstu.

8. Co mamy z jajka? Co możemy z nich zrobić? – rozmowa

– Dzieci szukają odpowiedzi na pytanie: co mamy z jajka?

Np. z jajek wylęgają się :kury, koguty, kaczki i wszystkie ptaki.

– Dzieci szukają odpowiedzi na pytanie: Co możemy zrobić z jajek?

Np. jajecznica, jajo sadzone, omlet, ciasta itp.

9. A teraz, kto ma ochotę może obejrzeć krótki filmik jak wyglądają jajka różnych ptaków .

Inne artykuły z tej kategorii:

UWAGA!

UWAGA!

DRODZY RODZICE. SERDECZNIE ZAPRASZAM NA ZEBRANIE GRUPOWE, KTÓRE ODBĘDZIE SIĘ DNIA 3.09 (CZWARTEK) O GODZINIE 17:00 W SALI STARSZAKÓW. W ZEBRANIU MOŻE UCZESTNICZYĆ PO JEDNYM RODZICU (OPIEKUNIE) DO JEDNEGO DZIECKA. PODCZAS SPOTKANIA OBOWIĄZUJE MASECZKA ZASŁANIAJĄCA USTA...

czytaj dalej
Skip to content