Ślimak i gąsienica

12 maja 2020

Kochane dzieci, dzisiaj poznacie gąsienicę i ślimaka. Czy wiecie, że brzydka gąsienica może zmienić się w pięknego motyla? Posłuchajcie.

„Nikt mnie więcej nie zobaczy” – słuchanie opowiadania W. Bieriestow przeczytanego przez rodzica

Rodzic czyta opowiadanie, po czym zachęca dzieci do ułożenia ilustracji zgodnie z jego treścią. Ilustracje zawieszone na tablicy są zakryte. Rodzic po przeczytaniu opowiadania odkrywa wszystkie i zachęca dziecko do ułożenia ich we właściwej kolejności. Dzieci wspólnie z rodzicem numerują ilustracje. Omówienie treści opowiadania. Rozmowa kierowana pytaniami rodzica.:

  • Jakie postacie występowały w opowiadaniu?
  • Dlaczego gąsienica obraziła się na dziewczynkę?
  • Co zrobiła gąsienica aby już nigdy nikt jej nie zobaczył?
  • Dlaczego gąsienica wypadła ze swojej kryjówki?
  • W kogo zmieniła się gąsienica?
  • Czy to, co zostało opisane w bajce jest możliwe?

Rodzic prezentuje ilustrację „stadia rozwoju motyla”

SCENARIUSZ ZAJĘCIA - dla dzieci 5 – letnich inspirowany filmem ...
Cylk życiowy motyli

Oglądanie i omawianie wyglądu żywych ślimaków znajdujących się w słoikach . Gdy będziecie na spacerku spróbujcie poszukać ślimaka i zabierzcie go do domu, by go trochę poobserwować, następnie wypuście go na trawkę lub połóżcie na listek.
Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania rodzica:
– Jakie zwierzę mamy w słoiku?
– Do czego ślimakowi służy muszla?
– W jaki sposób porusza się ślimak?
-Czy robi to wolno, czy szybko?

Słuchanie ciekawostek na temat ślimaków , oglądanie ilustracji i obrazków . Obejrzyjcie filmik i przypatrzcie się ,jak wygląda ślimak.

Praca plastyczna:

Dzisiaj mam dla Was dwie propozycje prac do wykonania:

-gąsienicę z wytłoczki po jajkach oraz ślimaka z plasteliny i makaronu

Kochani, wykonajcie z plasteliny i makaronu (muszelki) ślimaka

Jak już wykonacie prace podzielcie się zdjęciami. Czekam na e-maila: beata.kusinska@interia.pl

Powodzenia 🙂 Pozdrawiam pa.

Inne artykuły z tej kategorii:

Skip to content