Segregujemy śmieci

21 kwietnia 2020

Witajcie moi Kochani, dzisiaj dowiecie się dlaczego należy segregować śmieci i jak wyglądałaby nasza planeta Ziemia, gdybyśmy tego nie robili

Wprowadzenie do tematu zajęć -zabawa „Raz, dwa, trzy, pstryk.

Dzieci siedzą w kręgu i powtarzają za rodzicem: Raz, dwa, trzy (uderzając dłońmi o uda). Następnie mówią pstryk i klaszczą w dłonie. Po słowie „pstryk” kolejno mówią skojarzenie ze słowami „odpady/śmieci”.

Po skończonej zabawie rodzic podsumowuje dziecięce skojarzenia. Wyjaśnia, że każdy z nas produkuje codziennie duże ilości odpadów, które tylko na pozór wydają się zbędne. Można je ponownie wykorzystać i przetworzyć, ale najpierw trzeba oddzielić je od innych, tzn. posegregować (podzielić ze względu na rodzaj materiału, z którego zostały wytworzone). Rodzic pokazuje i omawia do czego służą pojemniki na odpady i dlaczego mają różne kolory (każdy kolor oznacza inny rodzaj odpadów). Wyjaśnia na konkretnych przykładach, do którego pojemnika, jakie odpady wrzucamy.

Obejrzyjcie uważnie bajkę:

Zabawa ruchowa „Znajdź swoje śmieci”

Każde dziecko otrzymuje jedną z trzech kolorowych naklejek,symbolizującą określony pojemnik na odpady (zielona/ niebieska/ żółta). Na dywanie znajdują się rozsypane suche odpady. Dzieci tańczą wokół nich w rytm muzyki. Podczas ciszy dzieci łapią odpad właściwy dla swojego koloru. Następnie wyrzucają go do odpowiedniego worka. Zabawa trwa do momentu zebrania wszystkich przygotowanych odpadów

Rodzic wspólnie z dziećmi zastanawia się nad tym, co dzieje się z posegregowanymi odpadami. Następnie pokazuje dzieciom plansze przedstawiającą znak recyklingu. Pyta dzieci czy widziały już kiedyś taki znak, jeśli tak to gdzie i czy wiedzą, co on oznacza?

Znak Recyklingu | darmowa Ikony

Rodzic tłumaczy dzieciom, że jest to znak recyklingu, który wskazuje na powtórne wykorzystanie materiałów, czyli posegregowanych odpadów . Rodzic pokazuje dzieciom różne produkty, które zostały przetworzone na nowe przedmioty: wazon, butelka, polar. Rodzic opowiada dzieciom, że z odpadów, których nie można ponownie wykorzystać może powstać prąd i ciepło. Miejsce, w którym z odpadów produkowana jest energia , nazywa się spalarnią odpadów. Rodzic prezentuje zdjęcie spalarni odpadów. .Uświadamia dzieciom, że energia wyprodukowana z odpadów w tym miejscu płynie także do ich domów czy przedszkola.Rodzic pyta dzieci, do czego można wykorzystać prąd i ciepło powstające z odpadów?

Spalarnia odpadów

Poznań: Jak działa spalarnia smieci? | Poznań Nasze Miasto

Pokolorujcie odpowiednimi kolorami kredek (żółty, niebieski,zielony, brązowy) pojemniki na odpady:

kosze na śmieci segregacja kolorowanka - Szukaj w Google ...

Inne artykuły z tej kategorii:

Skip to content