„Prawa dzieci” – rozmowa w oparciu o bajkę i własną wiedzę.

5 czerwca 2020

Bajka „Krystian w bajkowej krainie” Doroty Kossakowskie

W pewnej bajkowej krainie wszyscy jej mieszkańcy byli bardzo mili. Pomagali sobie w trudnych chwilach, wspólnie spędzali wolny czas. Dzieci bawiły się grzecznie i nigdy nie kłóciły się. Aż tu pewnego dnia do bajkowej krainy przyjechał chłopiec o imieniu Krystian. Był bardzo hałaśliwy i nic mu się nie podobało. Zaczął zabierać dzieciom zabawki. Niektórym z nich nie pozwalał wspólnie bawić się. Dzieci były zdziwione zachowaniem Krystiana. Nigdy wcześniej nikt tak nie zachowywał się. Było im przykro i postanowiły porozmawiać z Krystianem. Chciały nauczyć go zgodnej zabawy i powiedzieć jakie zasady obowiązują w ich krainie. Ale Krystian nie chciał ich słuchać. Powiedział, że jest od nich mądrzejszy, zna ciekawsze zabawy i zamierza rządzić bajkową krainą. Wtedy dzieci poprosiły o pomoc dziadka Leona, który zawsze pomagał im w rozwiązywaniu trudnych spraw. Nie wiadomo co dziadek powiedział Krystianowi, ale gdy Krystian przyszedł następnego dnia do dzieci – był zupełnie innym chłopcem. Najpierw przeprosił wszystkich za swoje zachowanie, a później powiedział, że bardzo chce pozostać w bajkowej krainie i wspólnie bawić się. Obiecał też, że zawsze będzie przestrzegał ustalonych zasad.

Rozmowa na temat wysłuchanej bajki.

 – Jacy ludzie mieszkali w bajkowej krainie?

 – Kto przyjechał do bajkowej krainy?

 – Jakim chłopcem był Krystian?

Jak zachowywał się Krystian w stosunku do innych dzieci?

 – co czuły dzieci, gdy przebywał z nimi Krystian?

 – Czego dzieci chciały nauczyć Krystiana?

 – co odpowiedział im Krystian?

– Kogo dzieci poprosiły o pomoc?

– co zrobił Krystian po rozmowie z dziadkiem Leonem?

 – Jak myślisz co dziadek Leon powiedział Krystianowi?

„Jaki powinien być dobry kolega?”

 – tworzenie zasad.

– Dobry kolega jest miły.

 – Dobry kolega pomaga innym.

– Dobry kolega pociesza, gdy komuś jest smutno.

 – Dobry kolega dzieli się zabawkami.

– Dobry kolega szanuje kolegów i wytwory ich pracy

Prawa dzieci.

 Dzieci wypowiadają się na temat przedstawionych przez nauczyciela praw. Nauczyciel w miarę potrzeb uzupełnia wypowiedzi dzieci.

 – Prawo do życia i rozwoju.

 – Prawo do życia bez przemocy i poniżania.

 – Prawo do wychowania w rodzinie.

 – Prawo do wypowiedzi.

 – Prawo do swobody myśli.

– Prawo do nauki.

 – Prawo do tożsamości.

 – Prawo do informacji.

 – Prawo do prywatności.

Moje prawa” – zabawa plastyczna.  Dzieci ilustrują wybrane przez siebie prawo.

Inne artykuły z tej kategorii:

UWAGA!

UWAGA!

DRODZY RODZICE. SERDECZNIE ZAPRASZAM NA ZEBRANIE GRUPOWE, KTÓRE ODBĘDZIE SIĘ DNIA 3.09 (CZWARTEK) O GODZINIE 17:00 W SALI STARSZAKÓW. W ZEBRANIU MOŻE UCZESTNICZYĆ PO JEDNYM RODZICU (OPIEKUNIE) DO JEDNEGO DZIECKA. PODCZAS SPOTKANIA OBOWIĄZUJE MASECZKA ZASŁANIAJĄCA USTA...

czytaj dalej
Skip to content