„Potrafię liczyć” – rozwiązywanie zadań matematycznych.

3 czerwca 2020

Rozwiązywanie zadań z treścią.

1.W sklepie na półce stały 4 duże misie. Sprzedawca dostawił jeszcze 5 misiów małych. Ile misiów stoi na półce?

 Dzieci liczą sylwety dużych misiów, wybierają odpowiednią cyfrę. Liczą sylwety małych misiów i wybierają odpowiednią cyfrę. Układają działanie z cyfr i znaków matematycznych.

2. Do sklepu przywieziono 3 lalki w sukienkach czerwonych i 4 lalki w sukienkach niebieskich.

 Ile lalek przywieziono do sklepu?

Dzieci liczą sylwety lalek w czerwonych sukienkach, wybierają odpowiednią cyfrę. Liczą sylwety lalek w niebieskich sukienkach, wybierają odpowiednią cyfrę. Układają działanie z cyfr i znaków matematycznych.

3.  W sklepie było 8 misiów. 2 misie sprzedano. Ile misiów zostało w sklepie?

Dzieci odliczają odpowiednią ilość sylwet. Układają działanie matematyczne. Udzielają odpowiedzi na zadane pytanie.

Wspólne układanie zadań.

Rodzic kładzie na stole  4 klocki zielone i 6 klocków żółtych (mogą być kolorowe kredki, zakrętki itp.). Dzieci układają zadanie do przedstawionych sylwet-przedmiotów. Odnajdują odpowiednie cyfry i układają działanie matematyczne. Udzielają odpowiedzi na postawione w zadaniu pytanie.

Praca w kartach pracy

Inne artykuły z tej kategorii:

UWAGA!

UWAGA!

DRODZY RODZICE. SERDECZNIE ZAPRASZAM NA ZEBRANIE GRUPOWE, KTÓRE ODBĘDZIE SIĘ DNIA 3.09 (CZWARTEK) O GODZINIE 17:00 W SALI STARSZAKÓW. W ZEBRANIU MOŻE UCZESTNICZYĆ PO JEDNYM RODZICU (OPIEKUNIE) DO JEDNEGO DZIECKA. PODCZAS SPOTKANIA OBOWIĄZUJE MASECZKA ZASŁANIAJĄCA USTA...

czytaj dalej
Skip to content