Polska – moja ojczyzna

27 kwietnia 2020

Sprawny Polak – w zdrowym ciele zdrowy „Zuch” dlatego warto poćwiczyć trochę. Teraz możemy już wychodzić na zewnątrz, mam więc nadzieję, że korzystacie z ładnej pogody i bawicie się poprzez ruch i sport. Ważne jest aby choć trochę się ruszać. Można biegać, jeździć na rowerze czy rolkach albo przynajmniej spacerować. Ja dla Was przygotowałam dziś kilka ćwiczeń, które można wykonać nawet w domu.

  1. Poranny spacer – pomaszeruj po pokoju w różnych kierunkach, na hasło „stop” wypowiedzianego przez rodzica zamieniasz się w posąg. Na hasło „start” nadal możesz maszerować.
  2. Podróż samolotem – wyciągnij ręce na boki i poruszaj się po pokoju naśladując lot samolotu
  3. Przeskocz przez rzekę – rodzice rozkładają równolegle do siebie dwie skakanki, liny lub inne przeszkody w odległości około 40 cm. Ty przeskocz obunóż przez utworzoną przeszkodę. Spróbuj nie odrywać nóg od siebie. Wykonaj ćwiczenie kilka razy.
  4. Mój dom – poruszaj się swobodnie po pokoju, najlepiej przy dźwiękach muzyki. Na przerwę w muzyce lub inny znak ustalony przez rodzica dziecko siada w siadzie skrzyżnym i robi daszek z rąk nad głową.
  5. Dzieci w siadzie skrzyżnym wykonują relaksacyjne ćwiczenia. Podnoszą ręce go góry z wdechem powietrza przez nos, następnie opuszczają ręce z jednoczesnym wydechem powietrza przez usta.
Znalezione obrazy dla zapytania gimnastyka grafika

Inne artykuły z tej kategorii:

Skip to content