Pojazdy lądowe

8 czerwca 2020

Kochane Motylki w tym tygodniu poznamy różne pojazdy. Dzisiaj będziemy uczyć się o pojazdach lądowych.

  1. „Gdzie jest pojazd?” – zabawa dydaktyczna.

Dziecko oraz Rodzic trzymają jeden pojazd (zabawkę). Rodzic stawia pojazd np. na krześle i pyta dziecko, gdzie znajduję się pojazd. Następnie dziecko stawia swój pojazd, a Rodzic określa, gdzie znajduje się pojazd (obok szafki, za misiem, przy ścianie itp.)

2. „Rower” – nauka wiersza Anny Bayer

Jadę szybko na rowerze

Kręcą się dwa kółka

Prosto trzymam kierownicę

Jestem mistrz podwórka

Wietrzyk targa moje włosy

Słonko mnie opala

Miło jechać na rowerze

Gdy mama pozwala

3. Rodzic wraz z dzieckiem rozkłada na dywanie samochody, pociągi, itp.

„Co to za pojazd?” – nazywanie pojazdów, wyjaśnienie jego przeznaczenia

„O jakim pojeździe mówię?” – rozwiązywanie zagadek słownych. Rodzic opisuje wybrany pojazd (kolor, przeznaczenie, itp.), zadaniem dziecka jest wskazać, o którym pojeździe mówi Rodzic.

Pojazdy” – klasyfikowanie pojazdów według jednej określonej cechy. Na dywanie położone są dwa okręgi. Dziecko układa samochody według jednej cechy: – duże – małe – osobowe – ciężarowe – poruszające się po drogach – po torach, itp.

Swobodny taniec do piosenki:

4. Wykonanie karty pracy: rysowanie po śladzie, kolorowanie.

Inne artykuły z tej kategorii:

Skip to content