Ta zabawa uczy samoorganizacji i planowania czynności, umiejętności ważnych dla samodzielnego nabywania wiedzy, indywidualnej zabawy i wykonywania zadań. Jeśli wykorzystujemy różne sposoby zabawy, dziecko uczy się elastyczności w ustalaniu reguł. Poprzez zabawę dziecko uczy się wykonywać sekwencję działań (zamacza pieczątkę w tuszu, odnajduje odpowiednie miejsce, równo przybija i ocenia jakość wykonania).

Co przygotować?
Kartki papieru, pieczątki, tusz, ołówek, kostkę do gry.
Jak się bawić?
Najprostszą zabawą z pieczątkami jest przybijanie ich na kartce. Aby zabawa miała regułę, wprowadzamy wybraną zasadę, np. przybijamy pieczątki w narysowane ołówkiem okręgi, przybijamy pieczątki na zmianę (raz dziecko, raz dorosły), rzucamy kostką i przybijamy tyle pieczątek, ile oczek wyrzuciliśmy na kostce.
Mała zmiana
>Na kartce rysujemy kółka dwoma kolorami pisaków (np. czerwone i zielone). Umawiamy się z dzieckiem, że jeden kolor wypełnia pieczątką rodzic, a drugi – dziecko.
>Przybijamy pieczątki tworząc rytmy, np. buźka – słoneczko – buźka – słoneczko. Zadaniem dziecka jest dokończyć wzór.
>Na kartce wielkości pocztówki zaznaczamy krzyżykiem miejsce, w którym należy przybić pieczątkę. Układamy na stosie kilka kartek i prosimy dziecko, aby je opieczętowało. Na każdej kartce powinno być zaznaczone inne miejsce.
Przybijanie pieczątek nie powinno być tylko mechaniczną czynnością wykonywaną przez dziecko. rodzic powinien czynnie uczestniczyć w tej aktywności i wspólnie ze swoją pociechą wykonywać zadanie. Pieczątki są atrakcyjne, jednak szybko się nudzą, jeśli nie pokaże się dziecku, jak urozmaicić zabawę.
Udanej zabawy!