Nauka zdalna 6-cio latki

9 kwietnia 2021

  1. Orientacja przestrzenna: narysuj słoneczko i chmurkę, wytnij je. Układaj wycięte sylwety zgodnie z instrukcją: Słońce na chmurce. Słońce nad chmurą. Chmurka przed słońcem. Chmura za słońcem. Słoneczko pod chmurką. Słoneczko obok chmurki. Słoneczko z prawej strony, słoneczko z lewej strony.
  2. Mowa: w rozmowie z rodzicami postarajcie się wymienić pozytywną i negatywną rolę słońca.
  3. Opowiadanie: posłuchaj opowiadania J. Martynowskiej „Dom pod słońcem”

Dom pod słońcem

Dawno, dawno temu świat był bardzo dobry. Pełen radości, miłości i przyjaźni, lecz ludzie zaczęli zapominać, co to uśmiech, dobre słowo, braterstwo. Patrzyło na ten świat słońce: piękne, złote i ciepłe. Pewnego dnia postanowiło ukarać ludzi za zło, które wyrządzili sobie nawzajem. Powiedziało: – Mam was dość, żyjecie dzięki mnie, to ja wam daję siłę i chęć do życia, lecz wy tego nie wykorzystujecie dobrze. Zgasnę więc. I tak się stało. Na świecie zapanowała ciemność. Źli ludzie cieszyli się. Radowali się, mówiąc: – Bardzo dobrze się stało, po co nam ten maruda. Zaczęli żyć bez słońca, lecz nagle okazało się, że z powierzchni ziemi zniknęły rośliny (one nie mogą żyć bez słońca), potem zwierzęta (one nie mogą żyć bez roślin). Ludzie pozostali sami, głodni i zmarznięci. Cieszyły ich tylko wspomnienia o słońcu, jego cieple i radości, jaką ze sobą niosło. Znaleźli się wśród ludzi mędrcy, którzy postanowili, że będą tacy jak chciało słońce: mili, dobrzy, prawi. A ponieważ nie tylko zło bywa zaraźliwe, ale dobro też, powoli cały świat stawał się dobry. Ludzie zaczęli mieć nadzieję, znowu zaczęli wierzyć w dobro. Stworzyli wielki dom oparty na współczuciu, miłości, zaufaniu i braterstwie. Dziwny był ten dom, bo bez dachu, który chroniłby od zimna. Ludzie zaczęli błagać słońce: – Zostań naszym dachem, ciepłym i radosnym. I tak się stało. Słońce znowu zaświeciło. Przykryło dom ludzkości gorącą, wesołą tarczą dającą chęć do życia ludziom, roślinom i zwierzętom

Odpowiedz na pytania: Kto był bohaterem opowiadania? Jak czuli się ludzie? Co zrobiło słońce? Dlaczego się pogniewało? Czy ciepło może dawać tylko słońce? Czy ludzie również mogą obdarowywać się ciepłem?

4. Zabawa: pobaw się z domownikami w „Ciepło, zimno”. Jedna osoba chowa przedmiot, druga stara się go odnaleźć, podążając za podpowiedziami; gdy jest daleko od schowanego przedmiotu, słyszy: Zimno, mróz, lodowato itp., gdy zbliża się do przedmiotu, słyszy: Ciepło, cieplej, gorąco, upał itp.

5. Gimnastyka: wyjdź na świeże powietrze. Dzisiaj sprawdzisz swoją szybkość. Wyznacz sobie linię startu i mety. Poproś rodzica, by stoperem mierzył czas wykonania poszczególnych ćwiczeń: bieg, skoki obunóż, skoki na jednej nodze itp.

Jeśli prowadziłeś kalendarz pogody:

  • Kalendarz pogody: wypełnij kalendarz pogody. W jakie dni prowadziłaś/prowadziłeś swoje obserwacje pogodowe? Patrząc na swój kalendarz powiedz, jaka była pogoda przez ostatnie 5 dni. Co zauważasz? Czy pogoda we wszystkie dni była taka sama?

Inne artykuły z tej kategorii:

Nauka zdalna 5- cio latki

Nauka zdalna 5- cio latki

Mowa: porozmawiajcie o tym, jakie informacje, treści przekazują nam programy i reklamy telewizyjne. Zastanówcie się, czy wszystko, co widzimy jest prawdą czy fikcją. Wyjaśnijcie słowo: fikcja. Porozmawiajcie też o swoich ulubionych programach telewizyjnych.Karta...

czytaj dalej
Nauka zdalna 6-cio latki

Nauka zdalna 6-cio latki

Mowa: opowiedz o swoim ulubionym programie telewizyjnym.Wiersz: posłuchaj wiersza S. Grochowiaka „Telewizor”. Z telewizorem trzeba rozważnie, Wybierać to, co naprawdę uczy. Albo to, co śmieszy. Masz bowiem w sobie własny ekran: wyobraźnię, I ją to właśnie uczyń...

czytaj dalej
Nauka zdalna 5-cio latki

Nauka zdalna 5-cio latki

Zagadki dotykowe: zasłoń sobie oczy za pomocą chustki lub szalika i rozpoznaj za pomocą dotyku kilka przedmiotów teleinformatycznych (myszkę, telefon, laptop, tablet, klawiaturę, słuchawki). Dotykaj przedmiotów z zasłoniętymi oczami, opisuj, co czujesz i odgadnij, co...

czytaj dalej
Skip to content