Nauka zdalna 6-cio latki

7 kwietnia 2021

Posłuchajcie uważnie opowiadania:

O marcu, pannie Juliannie i o ptaszku –
słuchanie opowiadania Lucyny Krzemienieckiej.
Rodzic czyta tekst:
Zbudził raz marzec pannę Juliannę.
– Spójrz, jak słoneczko błyszczy poranne! Idźże
czym prędzej na spacer miły, już wszystkie panny
to uczyniły.
Pyta Julianna tuż przed okienkiem.
– A jaką marcu, wziąć mam sukienkę?
– Weź tę leciutką, tę w kwiatki zwiewną, pogoda
ładna będzie na pewno. I kapelusik ten z różyczkami. I pantofelki – te z dziureczkami.
Biegnie Julisia wesoła taka, zdejmuje lekką
suknię z wieszaka. Bierze kapelusz pełen różyczek.
Frr… już wybiegła. Mknie przez uliczkę i myśli
sobie: Pójdę w aleje, już się tam wiosna na drzewach
śmieje.
Lecz psotnik marzec pannę dogania, chmurami
szybko niebo zasłania, zerwał się wiatr i deszcz chlusnął z cebra. Panna Julianna narobi krzyku:
– Ej psotny marcu, psotny deszczyku! – Mój
kapelusik, on nie na deszcze!
I frr… pobiegła przebrać się jeszcze. Wzięła parasol,
czapkę na słoty.
– Na nic mi teraz marcowe psoty!
Lecz marzec psotnik pannę dogania. Szepnął coś
słonku, bo się wyłania i tak przygrzewa, i tak
przypieka. Z panny pot spływa, panna narzeka:
– Ej, nie na słońce grube ubiory. Ależ ten marzec
do psoty skory!
Miesza jak w garncu słońce i deszcze. Pójdę się
chyba przebrać raz jeszcze.
Znów się przebrała, biegnie z podwórka. Ujrzał
ją ptaszek, ten w szarych piórkach, i ćwierknął
głośno:
– Dziwię się pannie, że piórka zmienia tak
nieustannie. Ja, kiedy deszczyk mam na ogonku,
wysycham sobie w marcowym słonku.
Źródło: Lucyna Krzemieniecka, „O marcu, pannie
Juliannie i o ptaszku”

Odpowiedz na pytania:

  1. Kto wystąpił w opowiadaniu?
  2. Jaką przygodę miała panna Julianna?
  3. Dlaczego marzec został nazwany psotnikiem?
  4. Jaka pogoda byłą tego dnia, gdy panna Julianna wybrała się na spacer?
  5. Które z prezentowanych symboli pogody wystąpiły w opowiadaniu?
  6. Jak czuła się panna Julianna ciągle zmieniając ubrania?
  7. Czy spacer Julianny był udany i przyjemny?
  8. Jak należy się ubierać gdy mamy do czynienia ze zmienną pogodą?
  9. Co to znaczy ubrać się na cebulkę?
  10. Kto może nam pomóc przewidzieć, jaka będzie pogoda?
  11. Czy Julianna słuchała prognozy pogody?

Obejrzyj prognozę pogody w telewizji lub w internecie np. na stronie: https://tvn24.pl/tvnmeteo/informacje-pogoda/prognoza,45/ogladaj-tvn-meteo-w-internecie,223189,1,0.html?p=meteo

Zaobserwuj jak różna jest prognoza dla poszczególnych regionów Polski. Pobawcie się w prezenterów pogody. Może sami zaprezentujecie swoim domownikom aktualną prognozę pogody, albo taką jaką chcielibyście, żeby była.

Wykonaj zadania w kartach pracy na stronie 76-77. Komunikaty pogodowe spróbuj przeczytać wspólnie z rodzicem. Dorysuj odpowiednie części garderoby aby dzieci mogły wybrać się na spacer.

Następnie rozwiąż rebusy a odpowiedzi narysuj lub doklej.

Powodzenia kochani. Przesyłam uściski. Pani Asia

Inne artykuły z tej kategorii:

Nauka zdalna 5- cio latki

Nauka zdalna 5- cio latki

Mowa: porozmawiajcie o tym, jakie informacje, treści przekazują nam programy i reklamy telewizyjne. Zastanówcie się, czy wszystko, co widzimy jest prawdą czy fikcją. Wyjaśnijcie słowo: fikcja. Porozmawiajcie też o swoich ulubionych programach telewizyjnych.Karta...

czytaj dalej
Nauka zdalna 6-cio latki

Nauka zdalna 6-cio latki

Mowa: opowiedz o swoim ulubionym programie telewizyjnym.Wiersz: posłuchaj wiersza S. Grochowiaka „Telewizor”. Z telewizorem trzeba rozważnie, Wybierać to, co naprawdę uczy. Albo to, co śmieszy. Masz bowiem w sobie własny ekran: wyobraźnię, I ją to właśnie uczyń...

czytaj dalej
Nauka zdalna 5-cio latki

Nauka zdalna 5-cio latki

Zagadki dotykowe: zasłoń sobie oczy za pomocą chustki lub szalika i rozpoznaj za pomocą dotyku kilka przedmiotów teleinformatycznych (myszkę, telefon, laptop, tablet, klawiaturę, słuchawki). Dotykaj przedmiotów z zasłoniętymi oczami, opisuj, co czujesz i odgadnij, co...

czytaj dalej
Skip to content