Na łące gra muzyka

motyl na kwiatku

29 maja 2020

Witam Wszystkich w ostatni piątek miesiąca! Pamiętacie kochane dzieci, obiecałam wam kiedyś, że wrócimy na naszą majową łąkę. Właśnie dzisiaj chcę was tam zaprosić, ponieważ na łące mieszka dużo różnorodnych owadów i jeżeli się dobrze przysłuchacie, to może usłyszycie piękną muzykę w wykonaniu mieszkańców łąki! Wysłuchajcie proszę wiersza A. Bayer pt. „Łąka”.

„Łąka”

Tu rosną zioła, trawy i kwiaty,

świat ten w muzykę, w zapach bogaty.

Na łące mieszka spokój i cisza,

łąka bogactwem swoim zachwyca.

Po wysłuchaniu wiersza odpowiedz na następujące pytania:

  • Co rośnie na łące?
  • Czy na łące można usłyszeć muzykę?
  • Czy łąka pachnie?
  • Czy na łące jest cicho czy głośno?

Proponuję teraz zabawę ruchową z tekstem J. Myślińskiej i I. Mojsak „Pszczółka” . Zaproś do zabawy swoich rodziców i rodzeństwo.

Lata pszczółka wokół ula – kreślimy duże koła w powietrzu,

a tu wiatr okropny hula – wymachy rąk nad głową,

trzeba szybko schować się – bieg w miejscu,

bo inaczej będzie źle – dzieci kucają chowając głowy w rękach.

Czy potrafisz wymienić owady, które mieszkają na łące? Pomyśl przez chwilę i spróbuj rozwiązać zagadki słowne a potem przypatrz się ilustracjom, przedstawiającym owady.

* Ten mały konik skrzydełka ma, a na swych nóżkach prześlicznie gra. ( konik polny )

* Skrzydełka w wielu kolorach mają i często na kwiatkach siadają. ( motyle )

* Ma skrzydła i kropki, a nie ma ogonka, ten czerwony owad to … ( biedronka )

* Z kwiatów pyłek zbiera do ula swojego i miód z niego robi dla ciebie, kolego. ( pszczoła )

* Cieniutko bzyczą: bzz, bzz, bzz, potem kłują cię do krwi. ( komary )

Myślę, że doskonale poradziłeś sobie z odpowiedziami! Spróbuj pobawić się z niektórymi owadami, kolorując motylka albo ślimaka, a jeżeli masz w domu książkę, to rysuj ślimaka po śladzie: Karty pracy przedszkolaka; Ćwiczenia grafomotoryczne, s.30.

Na koniec zapraszam do obejrzenia filmiku w naszym kąciku muzycznym, gdzie znajdziecie dwie poznane wcześniej piosenki: „Powitalny koncert ” i „Czym powitać cię Wiosenko ?” Tym razem zapraszam oprócz śpiewania do akompaniamentu na instrumentach perkusyjnych. Udanej zabawy ! Do zobaczenia!

[Transkrypcja: Witam Was dzisiaj drogie dzieci. Na zakończenie tematu o muzyce i instrumentach perkusyjnych, zapraszam Was dzisiaj na majową łąkę. Pamiętacie, jak robiliśmy kwiatuszki? Moja łąka jest gotowa. Ciekawe, czy wy jeszcze macie swoją łąkę. Wykorzystamy dzisiaj do gry instrumenty perkusyjne. Niektóre z poznanych będą to drewienka i tamburyn. Jeśli nie macie drewienek, ja też nie mam, to można użyć zwykłych kredek, albo pisaków. Ja mam pisaki i tamburyn. Do jednej piosenki będziemy używać tamburyna, do drugiej drewienek. Zapraszam do znanych piosenek. (Piosenka „Powitalny koncert.” – akompaniament pianino i drewienka). A teraz druga piosenka. („Czym powitać cię Wiosenko?” – akompaniament pianino i tamburyn). Dziękuję. Graliśmy dzisiaj na drewienkach, na tamburynie. Ponieważ nie mamy w domu wszystkich instrumentów, o których uczyliśmy się, zapraszam do przedszkola. Jak się spotkamy, zrobimy sobie super orkiestrę. Na razie, pa, pa.]

Inne artykuły z tej kategorii:

Skip to content