Miejsca publiczne

19 czerwca 2020

Kochane Motylki, dzisiaj porozmawiamy o miejscach bezpiecznych oraz niebezpiecznych dla Was.

  1. Rysujemy po wzorze – zabawa ćwicząca koordynację wzrokowo – ruchową i przygotowująca do pisania
    Dziecko wodzi dłonią, palcami po wyznaczonych liniach: spiralnych, falistych, zygzakowatych, a następnie grubą kredką kreśli linie na taśmie. Aby nie było to zbyt obciążające dla dziecka (za długa linia do rysowania), Rodzic wyznacza dziecku odcinki wzoru do prowadzenia linii (rysujesz stąd – dotąd).

2. Bezpieczne i niebezpieczne – zabawa dydaktyczna
Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic rozkłada przed dzieckiem obrazki przedstawiające bezpieczne i niebezpieczne sytuacje, które mogą zaistnieć w sklepie lub w innym miejscu publicznym.
Jestem ostrożny – przedstawiona sytuacja jest bezpieczna czy niebezpieczna i uzasadnia wypowiedź. Jeśli obrazek przedstawia sytuację niebezpieczną, zagrażającą dziecku układamy go na ciemnym kartonie, jeśli obrazek przedstawia sytuację niezagrażającą dziecku, kładziemy go na jasnym kartonie.
Jestem bezpieczny na ulicy – Spacer po najbliższej okolicy w celu poznania umiejscowienia znaków drogowych a także ich rozpoznawania, poznanie zasad bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym. Dla bezpieczeństwa dziecko może mieć odblaskowe opaski, plakietki itp.

3. Leśne reguły życia – zabawa dydaktyczna typu: prawda czy fałsz
– w lesie można głośno krzyczeć.
– do lasu idziemy w klapkach.
– w lesie zachowujemy spokój i ciszę, żeby nie straszyć mieszkańców lasu.
– w lesie nie oddalamy się od dorosłych.
– w lesie palimy ogniska.
– Pod leśne krzaczki wyrzucamy śmieci.
– Jeśli zobaczymy kleszcza, mówimy dorosłym.
– Bez pozwolenia dorosłych nie wkładamy do ust owoców leśnych.
– Kiedy widzimy mrowisko, to je rozkopujemy.
– Idąc do lasu wkładamy ubranie z długim rękawem oraz czapkę.


Kochane Motylki, gdy już skończycie zabawy, życzę Wam miłego weekednu!

Inne artykuły z tej kategorii:

Skip to content