Witam Was kochane Dzieci w ten wiosenny dzień.
Czy zaobserwowałyście zmiany , jakie Pani Wiosna poczyniła? Myślę, że każdy z was zauważył coś ciekawego. Ja w swoim ogródku oprócz pierwszych kwiatuszków, ,kiełków ,listków zauważyłam pierwszy raz w tym roku biedronkę. A czy Wam też udało się ją zobaczyć? Jeśli nie wszystkim się udało, to może narysujemy sobie biedronkę aby każdy miał swoją .
Praca jest łatwa w ale należy uważnie posłuchać jak mamy ją wykonać ponieważ kryją się tam małe zagadki. Posłuchajcie sposobu jej wykonania.
- Matematyczna biedronka
Biedronkę drukujemy na kolorowej kartce, lub na białej i kolorujemy kredkami (koloruje oczywiście dziecko), ewentualnie samodzielnie rysujemy dużą biedronkę, wycinamy kropki. Kropki przyklejamy na skrzydełkach
w taki sposób aby na każdym skrzydle było po pięć kropek. Biedronkę przyklejamy na białej kartce.
Zadaniem dziecka jest przeliczenie kropek na lewym skrzydełku i napisanie cyfry 5 po lewej stronie. Tak samo liczymy kropki po prawej stronie i piszemy po prawej stronie też cyfrę 5.
Następnie zadajemy dziecku pytanie
Na którym skrzydełku jest więcej kropek?
Ile wszystkich kropek ma biedronka?
Dziecko przelicza wszystkie kropki. Następnie układa działanie.
5+5= ( razem z dzieckiem mówimy: pięć dodać pięć równa się dziesięć)
Ostatnio poznana przez Was cyfra to cyfra 9.Dziś poznacie nową cyfrę, o jeden większą od 9. Policzcie jeszcze raz wszystkie kropki na skrzydełkach biedronki a dowiecie się ,że jest to cyfra …10
Następnie pokazujemy jak wygląda cyfra 10. Pytamy dziecko, z ilu cyfr składa się ta liczba.

2. Ćwiczenia w pisaniu 10 po śladzie i samodzielnie.
