Lubię lato

19 czerwca 2020

Witajcie kochani w piątkowy poranek

Choć za oknami pada deszcz i brak nam słoneczka , porozmawiamy dzisiaj, za co lubimy lato.

Powitanie – dzieci powtarzają za rodzicem:

Wszyscy lato kochamy i je pozdrawiamy.(machanie ręką)

Lubię lato – słowna zabawa dydaktyczna typu: „dokończ zdanie”

Dzieci dopowiadają treść zdania: lubię lato, bo … (ponieważ…, gdyż…)

„Sylabowe obrazki”- zabawa ruchowa.

Potrzebne nam będą: muzyka do marszu, ilustracje z przedmiotami i zjawiskami kojarzącymi się z latem.

Doskonalenie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.

Dz. dzieli wyrazy na sylaby i określa liczbę sylab w wyrazie.

Podczas trwania muzyki, dzieci swobodnie poruszają się po sali. Na pauzę w muzyce, rodzic pokazuje obrazek, a dzieci dzielą nazwę przedmiotu z obrazka na sylaby i podają liczbę sylab.

Lato na opak – zabawa słowna kształcąca uwagę, pamięć, myślenie, poczucie humoru; rozwijanie umiejętności przekształcania

Rodzic czyta dzieciom wiersz „Lato” w wersji prawidłowej, a następnie zmienionej. Dzieci starają się wskazać, które słowa zostały zmienione, użyte nieprawidłowo, nie pasują do wiersza.

Wersja oryginalna:

Lato wesołe, lato gorące,

Lato kolorowe, kwiatami pachnące.

Morze, jeziora i lasy też,

Wybieraj to co chcesz

Tam muszelki, a tu ryby,

Tam żaglówki, a tu grzyby.

A gdy zechcesz, poznasz też lato owocowe:

truskawkowe i wiśniowe, malinowo – poziomkowe.

Wersja zmieniona:

Lato smutne, lato zimne,

Lato szare,parasolami pachnące.

Oceany, jeziora i lasy też,Wybieraj to co chcesz.

Tam muszelki, a tu ryby,

Tam żaglówki, a tu grzyby.

A gdy zechcesz, poznasz też lato owocowe:

ogórkowe i marchewkowe, pietruszkowo – fasolowe.

Od najmniejszego do największego”- zabawa ruchowa

Potrzebne będą: Opaski z rzepami, sylwety tęczy, słońca, lodów, klapek, stroju kąpielowego, okulary przeciwsłoneczne w trzech rozmiarach: mały, średni, duży (można wykorzystać powyżej zmieszczone ilustracje).

Rozwijanie umiejętności porównywania obiektów.

Dz. układa przedmioty od najmniejszego do największego.

Rodzic  rozdaje dzieciom opaski z przedmiotami/zjawiskami związanymi z latem w różnych rozmiarach. Podczas trwania utworu, dzieci swobodnie poruszają się po sali. Na pauzę w muzyce, dzieci dobierają się  w grupy jednakowych przedmiotów i ustawiają się w kolejności od najmniejszego przedmiotu do największego.

Posłuchajcie piosenki o lecie i spróbujcie zaśpiewać, może zaświeci słoneczko );

PIOSENKA

„Złap lato za rękę”

1.W górze bursztynowe słońce, w dolinie skrył się chłodny cień.

Motyl spieszy by na łące, móc z latem spędzić dzień.

Ref: Złap lato za rękę, zaśpiewaj piosenkę,

I słońca nie będzie na brak.

Nie kryją słowiki talentu przed nikim

I tysiąc kolorów ma świat.

2. Trzymać ciepły wiatr na dłoni, i słuchać o czym szepcze las.

Gra na skrzypcach polny konik, znów lato woła nas.

Ref: Złap lato za rękę, zaśpiewaj piosenkę…

3. Płyńmy szlakiem niepoznanym, na wyspę Malinowych Mórz.

Razem z latem wyruszamy, walizki pełne już.

Praca plastyczna:

TAJEMNICZE LATO – collage

Z kolorowej makulatury (lub kolorowego papieru) dzieci wyrywają chmury, trawę, korony drzew i przyklejają na kartkach. Pracę uzupełniają dorysowując elementy kredkami świecowymi i pokrywając kartkę farbą akwarelową lub rozwodnioną farbą plakatową.

Karty pracy:

„Gdzie jest lód?”

Doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni, przy użyciu pojęć: z prawej strony, z lewej strony, na, pod, nad, w oraz ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Dz. wycina obrazki z lodami i umieszcza je pod dyktando rodzica w odpowiednim miejscu w stosunku do obrazka budki z lodami.

Inne artykuły z tej kategorii:

Skip to content