Zapraszam Was do zabawy rozwijającej rozumienie mowy oraz umiejętność planowania działania. Dziecko podczas tej zabawy uczy się realizacji zadania złożonego z kilku działań, podczas których ważna jest współpraca z drugą osobą.
Co przygotować?
Kilka pojemników (np. pudełka po butach dziecięcych, po dużych lodach lub po jogurtach), większe pudełko z małymi przedmiotami do segregowania (np. guzikami, spinaczami, zakrętkami, korkami od butelek, drewnianymi klockami, szyszkami, patyczkami, muszelkami), dwie podkładki.
Jak się bawić?
Pojemniki łączymy ze sobą tak, aby powstał pociąg. Bawimy się z dzieckiem w ładowanie wagoników, opowiadamy, co należy włożyć do pierwszego z nich, co do drugiego. Ładujemy wagoniki wspólnie, najlepiej na zmianę. Po zapełnieniu pociąg jedzie po pokoju aż do stacji oznaczonej podkładką i tam rozładowujemy towar.
Mała zmiana
>Na wagonikach przyklejamy symboliczne oznaczenia, np. na pierwszym przyklejamy karteczkę z narysowaną muszelką
>Oprócz oznaczeń przedmiotów, które wkładamy do wagoników, przyklejamy również cyfrę, np. 3 muszelki, 2 spinacze
Zacznij od przedmiotów, których nazwy dziecko zna. Zabawa w pociąg ma wiele stopni trudności, należy ją dostosować do możliwości dziecka. Zacznij od prostych poleceń i pomagaj mu. Dopiero, gdy zrozumie zasadę zabawy, stopniowo zwiększaj trudność poleceń i wycofuj wsparcie.
Udanej zabawy!