Kle- kle boćku – osłuchanie , nauka zabawy rytmiczne

14 kwietnia 2020

Witam Was kochane dzieci po świętach.

PROPOZYCJE ZABAW RUCHOWYCH:

„Ptaki do gniazd” – na podłodze leżą rozłożone obręcze. Dzieci poruszają się swobodnie po sali, naśladując latające ptaki. na sygnał wskakują do obręczy. Może w niej być tyle osób, ile wskaże nauczyciel. „Bociany na łące”

– Dzieci chodzą po sali wysoko unosząc do góry nogi, ręce mają wyciągnięte w bok. Co jakiś czas zatrzymują się i stoją na jednej nodze. „Głodne wróbelki”

– Dzieci poruszają się swobodnie po sali, na hasło „śniadanie”

– kucają i stukają palcem wskazującym w podłogę. „Szukaj pary”

 – Dzieci poruszają się po sali w rytmie ósemkowym, na hasło „szukaj pary”, szybko dobierają się w pary. „Wspólne ćwiczenia”

– Dzieci powtarzają tekst, a następnie w parach wykonują wymyślone przez siebie ćwiczenie. Ćwiczymy w parach raz, dwa, trzy Ćwiczę ja i ćwiczysz ty

Kle- kle boćku – osłuchanie , nauka zabawy rytmiczne

Pamiętacie, co wykluwa się z jajka?

Z jajek jak Wam wiadomo wylęgają się małe ptaki. Posłuchajcie więc uważnie  piosenki a dowiecie się, o jakim ptaku, który jest charakterystyczny dla wiosny dzisiaj będziemy rozmawiać.

– który ptak jest głównym bohaterem piosenki?

– Skąd do nas przyleciał?

– Jak nazywa się dom bociana?

– co nam sprowadza bocian?

– z ilu zwrotek składa się piosenka?

 – Czy piosenka jest smutna czy wesoła?

 – Czy piosenka jest szybka, czy wolna?

Kle –kle boćku  – wprowadzenie piosenki

Kle, kle boćku, kle, kle.
Witaj nam bocianie.
Łąka ci szykuje,
łąka ci szykuje
żabki na śniadanie. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Usiądź na stodole.
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
gniazdo w starym kole. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz
wiosnę nam prowadzisz. (bis)

– Siadamy po turecku (siad skrzyżny, plecy proste) razem z Rodzicem czy  rodzeństwem i śpiewamy piosenkę ”Kle ,kle boćku”

– Dzieci powtarzają za Rodzicem   tekst pierwszej zwrotki cicho, a  potem głośno. Tak samo odnosi się to do zwrotki drugiej i trzeciej. 

– Następnie, pierwszą zwrotkę śpiewa dziecko, drugą Rodzic, a ostatnią wspólnie.

– Można też uatrakcyjnić piosenkę i zagrać ją na drewnianych łyżkach. Kiedy już się nauczycie można grać na łyżkach tylko na słowa „Witaj boćku kle, kle”

Inne artykuły z tej kategorii:

Skip to content