Proszę o przygotowanie z dzieckiem 10 szablonów jajek z papieru.
Rodzic przekazuje dzieciom treść zadania, a zadaniem dzieci jest ułożenie odpowiedniej ilości jajek zgodnie z przekazaną treścią i podanie wyniku ( tak jak robiliśmy to w przedszkolu).
1. Pierwsza kura zniosła 3 jajka, a druga kura zniosła 4 jajka. Ile jajek zniosły obie kury?
2. Druga kura zniosła 5 jajek, a trzecia zniosła 3 jajka. Ile jajek zniosły kury razem?
3. Pierwsza kura zniosła 2 jajka, druga zniosła 5 jajek, a trzecia zniosła 3 jajka. Która kura
zniosła najwięcej jajek?
Która kura zniosła najmniej jajek?
Ile jajek zniosły wszystkie kury razem?
4. Wszystkie kury zniosły razem 10 jajek. Gospodyni zabrała kurom 6 jajek. Ile jajek zostało?
5. Kury miały 6 jajek. Gospodyni zabrała im 6 jajek. Ile jajek zostało?
6. „Układamy zadania” – próby układania zadań z wykorzystaniem sylwet.
Na zakończenie zajęcia proponuję zabawę ruchową z elementem liczenia pt. „Zbieraj jajka”.
Na dywanie leżą papierowe sylwety jajek. Dzieci poruszają się po sali w sposób zaproponowany przez Rodzica, na sygnał „zbieraj jajka” – dzieci podnoszą wskazaną przez nauczyciela liczbę jajek ( proszę powtórzyć zabawę kilka razy).