
Witam Wszystkich w słoneczny piątek
Powitanie
Dzieci powtarzają za rodzicem, dzieląc na sylaby i wyklaskując:
Jak nasionka się witamy, bo ogródek mamy
,,Cebule i cebulki”- zabawa badawcza. Rodzic przygotowuje różne rodzaje cebul
( spożywcze: żółte, czerwone , cebulki kwiatowe- różnej wielkości i kształtów) i wkłada je do worka. Dzieci za pomocą dotyku sprawdzają co jest w środku i próbują odgadnąć. Rodzic udziela odpowiedzi dopiero po rozwiązaniu przez dzieci poniższej zagadki.
,,Zgadnij co to?” – rozwiązanie zagadki.
„Rośnie w polu lub w ogrodzie.
Z tego w całym świecie słynie,
że gdy z niej zdejmujesz skórkę,
to ci łezka z oka płynie.” (cebula).
„Cebule”– rozmowa z dziećmi. Każde dziecko dostaje do ręki cebulę, może ją dokładnie obejrzeć i powąchać. Dzieci przyglądają się im, wskazują podobieństwa i różnice (wygląd, przeznaczenie, wielkość), obierają cebulę, wąchają, smakują.
CEBULA i SZCZYPIOREK – wycinanka
Rodzic pokazuje dzieciom, „krok po kroku” sposób wykonania pracy i efekt końcowy. Dzieci wycinają z żółtego papieru kółka (po narysowanej linii), naklejają je na kartkę, a następnie wycinają paski z zielonego papieru i doklejają je do żółtego kółka.
Drodzy rodzice poniżej podaję sposób jak można wyhodować szczypior bez użycia ziemi. Tak to możliwe. Zobaczcie sami:
Taki szczypiorek można dodać do jajecznicy , czy na kanapkę. Życzę smacznego!